וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מקרי הרצח: שביתה בחינוך הערבי בלוד

20.10.2010 / 18:08

בתי הספר וגני הילדים במגזר הערבי בעיר ישבתו מחר במחאה על אוזלת ידן של הממשלה והעירייה בטיפול באלימות ובשל ההזנחה של מערכת החינוך, כהגדרת ועד ההורים הערביים. "המערכת סובלת מהזנחות פיזיות ופדגוגיות חמורות"

מוסדות החינוך הערביים בלוד ישביתו מחר (חמישי) את הלימודים במחאה על אירועי האלימות בעיר. לדברי יו"ר ועד ההורים הערביים, עו"ד עבד אזברגה, השביתה תיערך במחאה על אוזלת ידן של העירייה והממשלה בטיפול במערכת החינוך, שסובלת מהזנחות פיזיות ופדגוגיות חמורות, כהגדרת ההורים. בשביתה ישתתפו שבעה בתי ספר יסודיים, 22 גני ילדים ובית ספר תיכון אחד. מוסדות החינוך היהודיים בעיר יפעלו כרגיל.

בצהרים הגיב השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לאירועי האלימות האחרונים בלוד. בהודעת שפרסמה לשכת השר נאמר, כי "בעקבות האירועים האחרונים בלוד, הנחה השר לביטחון הפנים על ביצוע מספר פעולות מיידיות בעיר לוד שעיקרן הגברת נוכחות המשטרה ותחושת הביטחון וכן ריסון גל האלימות. בין הפעולות היו הכנסת כוחות מג"ב מתוגברים, הכרזה על מבצעי איסוף כלי נשק ותכנית פעולה מיוחדת למלחמה בפשיעה מסוג זו המתרחשת בלוד".

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) הגיבה לדברי השר לביטחון הפנים ואמרה כי מה שעושה אהרונוביץ' הוא ההיפך מנטילת אחריות. לדבריה, "במקום שיכריז מלחמה על הפשע שחוגג ברחוב הערבי בגלל התרפסות המשטרה, הוא מתנער באופן מוצהר מאחריותו האישית. האם התרבות במגזר היהודי מונעת רצח? האם התרבות האמריקאית מונעת פשע בניו יורק? לא מדובר רק בהפקרות המשטרה לחייהם של אזרחים, אלא מדובר גם בעליונות תרבותית שניתן רק לרחם עליה".

העיר לוד ידעה בתקופה האחרונה תקריות אלימות רבות, ומתחילת החודש אירעו בה שלושה מקרי רצח. אתמול נורתה בעיר למוות אבו קטיפן, בת 33 ואם לחמישה. על פי ההערכות, הרצח בוצע על רקע "חילול כבוד המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully