וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוערים עזבו טקס לרבין בשל שירת אישה - ונכלאו

20.10.2010 / 16:16

צוערים דתיים בקורס קצינים עזבו טקס שנערך בבה"ד 1 לזכר רה"מ שנרצח, לאחר שחיילת עלתה על הבימה והחלה לשיר. שלושה מהם נשפטו לשישה ימי מחבוש

שלושה צוערים דתיים בקורס קצינים נשפטו היום (רביעי) לשישה ימי מחבוש לאחר שסירבו לשמוע חיילת שרה במהלך טקס לזכרו של יצחק רבין, ראש הממשלה לשעבר שנרצח. אתמול, במהלך טקס לזכרו של רבין שנערך בבית הספר לקצינים בה"ד 1 ליד מצפה רמון, עלתה אחת החיילות לבימה ושרה. במחאה על כך, קמו ממושביהם מספר צוערים דתיים והחלו לעזוב את הטקס.

מפקדי הצוערים פקדו עליהם לשוב בהקדם למקומותיהם ולהמשיך את השתתפותם בטקס, אלא ששלושה מהם בחרו שלא לשוב למקומותיהם. הבוקר זומנו השלושה למשפט אצל מפקדם, קצין בדרגת סא"ל, והם נשפטו לשישה ימי מחבוש בפועל. ספק רב גם אם יוכלו להמשיך ליטול חלק בקורס הקצינים. בדובר צה"ל אישרו את פרטי האירוע ומסרו בתגובה כי "במהלך טקס צבאי עלתה חיילת לשיר, דבר שפגע ברגשותיהם של מספר צוערים מטעמי צניעות דתית, וכתוצאה מכך עזבו את הטקס. לאחר קבלת פקודה ממפקדם שבו רובם. שלושה צוערים לא שבו למקומם, נשפטו ונידונו לימי מחבוש".

עזיבת חיילים הפכה לתופעה

הרבנות הצבאית אוסרת על חיילים להשתתף באירוע בו חיילת שרה לבדה על במה, אולם לפי חוות דעת מסוימות, לחיילים מותר להשתתף באירועים כאלה. כך, למשל, אם חייל יכול להימנע מהשתתפות באירוע כזה, ההלכה מחייבת אותו לעשות כן. אולם אם הוא מוכרח ליטול חלק באירוע, אסור לו לסרב פקודה. עם זאת, עליו להימנע מלהביט על הזמרת. לוואלה! חדשות נודע כי גורמים ברבנות הצבאית צפויים לפנות למפקד בה"ד 1 אל"מ יהודה פוקס בבקשה להפחית מעונשם של החיילים.

עזיבתם של חיילים דתיים טקסים בצה"ל לאחר עלייתן של בנות לשיר הפכה לתופעה בשנה האחרונה בצה"ל. בשנה שעברה נטשו מספר גדול של חיילים ומפקדים מאחד מגדודי הצנחנים אירוע של היחידה, לאחר שבנות מלהקה צבאית עלו לשיר על הבמה. באחרונה התבטא קצין החינוך הראשי תא"ל אלי שרמייסטר נגד התופעה. במהלך כנס בנושא דתיים בצבא הגדיר תא"ל שרמייסטר את התופעה כ"פסולה ומדאיגה".

הרב אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר שסיים את תפקידו בצה"ל לפני כחמישה חודשים, אמר כי "מבחינת ההלכה אסור לשמוע קול של אישה שרה, כשאתה רואה אותה. אי אפשר להכריח חיילים לעשות דברים בניגוד להלכה". לדבריו "אין בצה"ל מספיק מודעות לבעייתיות של שירת נשים. הבעייתיות לא קשורה רק לחיילים אלא גם לבני משפחותיהם של חיילים דתיים שנפלו תוך מילוי תפקידם, אשר מגיעים לטקסי הזיכרון".

עם זאת הסתייג רונצקי מהתנהגותם של החיילים ואמר כי היה עליהם להימנע מצפייה בטקס מלכתחילה ולא לעזוב בעיצומו. למרות התנהגותם, הוסיף רונצקי, "לא הייתי כולא אותם על זה".

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully