וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפ' מיטל אהרונסון: לדורסים יש תקווה, לה לא

גלעד גרוסמן

20.10.2010 / 14:39

העליון דן בערעור המורשעים בדריסתה למוות והפקרתה של מיטל אהרונסון בתל אביב ב-2008. אמה של אהרונסון: "מקווים שיראו אור יום רק כשהם יהיו זקנים". השופט הורה למשפחת אהרונסון להוריד את תמונותיה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"כשאנו דורשים מאדם לעצור, אנו לא באמת מתכוונים לכך שהוא יעצור ויגיש עזרה רפואית", כך אמר היום (רביעי) פרקליטו של שי סימון, שהורשע בהריגתה של מיטל אהרונסון, במהלך דיון בבית המשפט העליון על הערעור שהגישו סימון ושלום ימיני.

עו"ד חיים משגב, שמייצג את סימון שערער רק על העונש שנגזר עליו ולא על הרשעתו, אמר בדיון כי התאונה התרחשה 300 מטר מבית החולים איכילוב ומיד הגיעה עזרה לאהרונסון וחברתה מיטל יזדי. לכן, "לכל היותר מדובר בכתם מוסרי", אמר. הוא הוסיף כי מדובר ב"עונש חריג במיוחד, עונש אכזרי, אינו הולם ואינו מידתי ולכן אינו חוקתי". עו"ד משגב הוסיף כי מדובר ב"תאונת דרכים הכי רגילה והכי שגרתית לצערנו, כמותן מתרחשות כמעט מדי יום". לכן, טען, לא היה מקום לערב בחקירה את ימ"ר תל אביב ולא היה מקום לגזור על סימון 20 שנות מאסר.

לדברי הפרקליט, בית המשפט המחוזי גזר על ימיני עונש חמור במיוחד בשל התנהגותו, אולם טען שדווקא משטרה והפרקליטות הם שפעלו באופן שאינו ראוי. "ההתנהגות של המשטרה למן היום הראשון שהיתה מלווה באנשים מפרקליטות המדינה היתה התנהגות מכוערת, התנהגות מביכה ואין לסבול אותה במדינה שלנו", אמר.

"ימיני לא זכה למשפט משום בחינה"

פרקליטו של ימיני, עו"ד מוטי כץ, טען בדיון כי "ימיני לא זכה למשפט. לא שהוא לא זכה למשפט צודק, אלא הוא לא זכה למשפט משום בחינה". לטענתו, בפסק דין "היחידי בתולדות ההסטוריה המשפטית העולמית", שבו אדם מורשע בעבירת מחדל, כלומר עבירה של אי עשייה, ללא שישנה חובה בחוק. עו"ד כץ התכוון בדבריו לכך שימיני הורשע בעבירת הפקרה על אף שלא נהג במכונית. כאשר הששופט חנן מלצר שאל את עו"ד כץ האם אדם שמעסיק נהג אינו אחראי במקרה שאינו נשאר לסייע לאחר עבירה, השיב עורך הדין כי "הנוהג הוא הנוהג אלא אם כן אני מורה לו ואז אני משדל אותו".

נציגי המדינה, עורכי הדין דותן רוסו וחיים ויסמונסקי טענו מנגד כי אין חשיבות למי נוהג ברכב או מי גורם לתאונה, וכי התנהגותו של ימיני לאחר התאונה חיזקה את אשמתו.

במהחל הדיון ביקש השופט אדמונד לוי מבני משפחתה של אהרונסון שישבו בדיון להוריד את תמונותיה אותן הניפו, זאת מכיוון שלדבריו הדבר נועד אך ורק כדי להשפיע על השופטים. "באותה מידה גם משפחתו של הנאשם תבוא לכאן ותכתוב על שלט 'הוא זכאי'. מבחינתנו זה נסיון להשפעה על השופטים", אמר.

אמה של מיטל אהרונסון, ליאורה אהרונסון, אמרה בתום הדיון כי "אנחנו מאוד מקווים שגם השופטים האלה יחשבו כמו השופט צבי גורפינקל, ושהעונש יישאר על כנו. שהם ישבו בכלא הרבה הרבה שנים ויראו אור יום רק כשהם יהיו זקנים. כי הבת שלי אף פעם לא תחזור אליי. והדבר הנוראי הזה, לקום כל בוקר ולדעת שלהם יש תקווה לחזור לחיים ולה לא, זה מכרסם את הנשמה ואנחנו כבר לא חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully