וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': אכיפה לא היתה מונעת הרצח בלוד

איילה חננאל

20.10.2010 / 13:48

השר לביטחון פנים התייחס למקרי הרצח שאירעו לאחרונה בלוד ופירט שורה של צעדים שמשרדו נקט בנושא. עם זאת, השר ביקש להבהיר כי רצח "על כבוד המשפחה" יימנע על ידי חינוך

מערכת וואלה!

(צילום: יגור מזור, עריכה: יאיר דניאל)

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הגיב בצהרים (רביעי) לאירועי האלימות האחרונים בלוד ובהם לרצח אמש של עביר אבו-קטיפן בת ה-33 שנורתה למוות בשכונת פרדס שניר בעיר. בהודעת שפירסמה לשכת השר נמסר כי "בעקבות האירועים האחרונים בלוד, הנחה השר לביטחון פנים על ביצוע מספר פעולות מיידיות בעיר לוד שעיקרן הגברת נוכחות המשטרה ותחושת הביטחון וכן ריסון גל האלימות. בין הפעולות היו הכנסת כוחות מג"ב מתוגברים, הכרזה על מבצעי איסוף נשקים ותכנית פעולה מיוחדת למלחמה בפשיעה מסוג זו המתרחשת בלוד".

לשכת השר ביקשה להבהיר כי "תפקידה של המשטרה הוא לעצור עבריינים ופושעים ולהגביר את תחושת הביטחון. מניעת רצח, בעיקר מסוג 'כבוד המשפחה' (ללא התייחסות לרצח האחרון), לא מתבצעת על ידי אכיפה מוגברת, אלא על ידי שינוי תרבות, חינוך, משפט מרתיע, הכנסת רשויות רווחה ושיפור תשתיות. המשטרה היא לא תחליף לגורמי בריאות, משפט, עובדים סוציאלים, בוני תשתיות, למורים ולהורים. במדינת ישראל לא נגיע למצב שבו שוטר ישן בכל בית בישראל".

עוד נמסר כי "בחודשים הקרובים תימשך הערכת המצב הקבועה ותישקלנה דרכים נוספות. המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל ימשיכו לנסות כל דרך פעולה על מנת לגביר את תחושת ביטחון תושבי לוד. השר החליט על הכנסת לוד לפיילוט ה"שיטור העירוני" ללא מכרז בחודשים הקרובים, זירוז הקמת חדר מצב חדיש והתחלת רישות העיר במצלמות.

שלושה מקרי רצח תוך חודש

חברת הכנסת חנין זועבי הגיבה לדברי אהרונוביץ' ומסרה כי מה שעושה אהרונוביץ' הוא ההפך מנטילת אחריות. "במקום שיכריז מלחמה על הפשע שחוגג ברחוב הערבי בגלל התרפסות המשטרה, הוא מתנער באופן מוצהר מאחריותו האישית. האם התרבות במגזר היהודי מונעת רצח? האם התרבות האמריקאית מונעת פשע בניו יורק? לא מדובר רק בהפקרות המשטרה לחייהם של אזרחים, אלא מדובר גם בעליונות תרבותית שניתן רק לרחם עליה".

העיר לוד ידעה בתקופה האחרונה תקריות אלימות רבות ומתחילת החודש אירעו בה שלושה מקרי רצח. אתמול, כאמור, נורתה אבו קטיפן בת ה-33 למוות. על פי ההערכות הרצח בוצע על רקע "חילול כבוד המשפחה".

בתחילת החודש נורה למוות סמי חיג'אזי סמוך לבניין העירייה לעיני בתו בת ה-17 שישבה לצדו במכונית. לאחר ארבעה ימים בלבד, בוצע רצח נוסף בעיר כשאמל חלילי בת ה-27 נורתה למוות בידי אלמונים בעת שהיתה במכוניתה, סמוך למסילת הרכבת ברחוב הלן קלר בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully