וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "מותר להטיל ספק בהצלחה להשיג שלום"

20.10.2010 / 13:21

שר החינוך נאם בעצרת לציון 15 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ואמר כי "אסור לוותר על החתירה לשלום, אך ניתן להטיל ספק למחויבות ההנהגה הפלסטינית"

שר החינוך גדעון סער, נאם היום (רביעי) בעצרת הנוער לציון 15 שנים לרצח יצחק רבין בהיכל התרבות בכפר סבא, ואמר כי "יש רבים המאמינים כי יצחק רבין, לולא נרצח, היה מצליח להשלים את המסע עד לפסגת השלום הכולל והמיוחל. אני מכבד את אמונתם, אבל מותר להטיל בכך ספק".

השר הסביר כי "אסור לנו לוותר על החתירה לשלום, אך השנים האחרונות סיפקו אין ספור הזדמנויות מהן ניתן להטיל ספק למחויבות ההנהגה הפלסטינית להגיע לשלום ולסיום הסכסוך. ההגעה לשלום תלויה לא רק בנו, אלא גם ברצון אמת מצד שכנינו לסיום הסכסוך ארוך השנים".

יחד עם זאת, סער הוסיף כי "אחרי רצח רבין איננו רשאים לשקוע שוב בשאננות ובאשליה לפיה 'לנו זה לא יקרה'. המערכה להבנת הדמוקרטיה חייבת להיות רצופה, דרוכה ותקיפה כלפי גילויים של עבריינות אידיאולוגית ואלימות פוליטית, כמו גם כלפי ניסיונות לנצל את החירויות של המשטר הדמוקרטי למטרות אנטי דמוקרטיות".

משרד החינוך בחר לציין את יום השנה ה-15 לרצח רבין בסימן המאבק נגד האלימות, על כל גווניה. בראיון מיוחד שהעניק אתמול לוואלה! חדשות אמר סער כי"אנחנו חייבים לחנך בבתי הספר כמו גם בבתים נגד אלימות ובעד כיבוד הכרעות דמוקרטיות גם כאשר לא מסכימים איתן. צריך לעשות את זה ממקום אמיתי של דו-שיח פתוח והבנת הצד האחר. זאת הערובה היחידה שלנו לשמור על ישראל כמדינה דמוקרטית ומצליחה", אומר סער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully