וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: בונה בלתי חוקי יממן ההריסה

פנחס וולף

20.10.2010 / 12:18

הצעת החוק של ח"כ קירשנבאום, לפיה עברייני בנייה יצטרכו לממן בעצמם את הוצאות ההריסה, עברה בקריאה טרומית בכנסת. "הבנייה הבלתי חוקית בישראל הפכה למכת מדינה"

עברייני בנייה יצטרכו לממן בעצמם את הריסת המבנה הבלתי חוקי שבנו – כך אישרה היום (רביעי) מליאת הכנסת בקריאה טרומית. על פי הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), אדם או חברה שבנו מבנה המיועד להריסה, יישאו בעלויות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי "הבנייה הבלתי חוקית בישראל הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה. על פי ממצאי ועדת זיילר משנת 2004 לעניין תחום הבנייה בישראל, קיים אי סדר רב בתחום".

קירשנבאום הוסיפה, כי "כל השנים הממשלה והרשויות מנסות להילחם בבנייה הבלתי חוקית ללא הצלחה יתרה, וזאת בשל העובדה שמעט מאוד כלים הוקצו לה למלחמה בתופעה. הגיע הזמן להילחם בתופעה ובאדישות לה, ולתת למדינה כלים אופרטיביים שיעניקו למלחמה חשובה זו שיניים. תופעת הבנייה הבלתי חוקית הפכה למכת מדינה שהדרך היחידה להילחם בה היא הגברת הענישה והגברת ההרתעה".

חשש שהחוק יופנה נגד מתנחלים

בשלהי ההצבעה התפתח ויכוח האם החוק יחול גם על מאחזים בלתי חוקיים בהתנחלויות. בעוד שהלשכה המשפטית של הכנסת קובעת שהחוק לא יחול על ההתנחלויות, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וח"כ רוני בראון (קדימה) טענו שאלו יהיו כפופים לכך. אם הלשכה המשפטית של הכנסת צודקת, הרי שהחוק מופנה בעיקר נגד האוכלוסייה הבדואית. אם יתברר שריבלין ובראון צודקים, הרי שהחוק יכול להוות בעיה גם למתנחלים.

בחוות הדעת של הלשכה המשפטית נכתב כי הצעת החוק לא חלה על השטחים משום שהיא בסמכות שר הפנים, בעוד שההתנחלויות כפופות לשר הביטחון וההתנהלות שם מוסדרת בחוקים אחרים.

ח"כ אריה אלדד היה חבר סיעת האיחוד הלאומי היחיד שתמך בהצעת החוק. אלדד אמר, כי "לצערי חוק התכנון והבנייה לא חל על יהודה ושומרון, שם חלים צווי אלוף ולפיכך החוק של ח"כ קירשנבאום יחול רק בתחומי מדינתישראל הריבונית בעיקר נגד הפרות סיטונאיות של החוק על ידי ערבים כאשר בתחומי יהודה ושומרון ממילא כבר חלים צווים דומים".

שלושת חברי הכנסת האחרים לא השתתפו בהצבעה. גורמים בסיעה הסבירו בשיחה עם וואלה! חדשות כי הסיבה להתנהלותם היא חשש שהחוק יופנה גם נגד המתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully