וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמא שלי?

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

23.10.2010 / 12:30

גור החתולים חושב שאתם האמא שלו, ומנסה לינוק מכם? צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי בבעלי חיים, כאן כדי לענות על כל שאלה!

יש לי גור והוא מנסה לינוק ממני על בסיס יומי, מספר רגעים לאחר שהוא מתעורר. הוא נצמד לחולצתי - כל חולצה - ומבצע את כל הפעולות המעידות על כך שהוא משוכנע שהוא באמת יונק. כיצד אני יכול לגמול אותו, וללמד אותו שאפשר לגרגר בחיקי גם בלי להספיג את החולצה ברוק?

ברכות על אימוץ הגור המתוק. אין ספק שהוא מקסים אמיתי (אפשר לדעת זאת בוודאות גם בלי לראות אותו...) והוא רואה בך את האבאמא שלו. גורים אשר הופרדו מאימם בגיל צעיר מידי מבחינתם (הגיל המומלץ למעבר לבית חדש הוא לפחות 12 שבועות, כלומר, 3 חודשים) זקוקים כל חייהם לסוג של קבלת מרגוע ע"י יניקה (או חביצה) בקרבת גופם של האנשים שהם אוהבים.

קירבה פיזית בעזרת תנועות יניקה (לעיתים גם בעזרת אצבעותיהם שלהם או גופם של אחיהם לבית)
חשובה מאד לבריאותם הפיזית והנפשית של החתולים אשר עושים זאת וחשוב להמשיך ולאפשר להם לעשות זאת. יחד עם זאת, ברור שאנחנו בני האדם מתקשים, פיזית, לקבל זאת (רוק רב ולעיתים גם דקירות קטנות של ציפורניים חדות). אז מה עושים?

מניחים בינך ובין הגור, באופן עדין מאד, חולצה נוספת שלך (עדיף משומשת ולאו דווקא ישירות מהכביסה) ומרגילים אותו בתוך מספר ימים לעבור ליניקה על החולצה או הסווטשירט בלבד. בתחילה כאשר זה מונח עליך ולאחר מכן ניתן להניח זאת על הספה במקום נעים ולאפשר לגור תמיד להגיע לכך, גם כאשר אתה מחוץ לבית. זה מעין "שמיכי" אשר ילדים מאד אוהבים.

פשוט – לאט ובעדינות לתת לו תחליף זהה עם הריח שלך ולהבין באהבה את הצורך שלו בכך. אם הוא מתעקש לעשות זאת רק עליך, פשוט ממש באהבה ובסבלנות המשך להעביר אותו בהתאם להנחיות קודם לכן. סובלנות וסבלנות והרבה אהבה והבנה.

פטל 21.10.10. אבי כהן
יונק מכם?/אבי כהן

יש לי 2 חתולים זכר ונקבה שניהם מסורסים/מעוקרים. כל היום הזכר רודף אחרי הנקבה קופץ עליה ונושך אותה איך אפשר לגרום לו להפסיק להציק לה אנחנו כל הזמן צועקים עליו ומענישים אותו אבל זה לא עוזר בבקשה תנו לי עצה מה לעשות איתו, אנחנו מפחדים על החתולה.

חלילה מכם לצעוק עליו ולהעניש אותו!!! הפסיקו מיידית בבקשה. פעולות מסוג זה רק גורמות להחמרת המצב וללחץ גם אצל הזכר וגם אצל הנקבה ובכלל בבית. אז מה כן לעשות? קודם כל – להירגע בבקשה. באחריות - הוא לא יהרוג אותה. זה וודאי לחלוטין, גם אם אתם בטוחים שזה יכול לקרות, חלילה. הוא גם לא יפצע אותה באופן חמור.

אתם חייבים להבין שככל שתתערבו יותר, כך יחמיר המצב והזכר ירגיש צורך גדול יותר לבסס את מעמדו, אשר אתם מחלישים אותו בכל צעקה ועונש. אם שניהם אחרי ניתוח עיקור (סירוס אצל הזכר) ואין להם כל סימנים הורמונאליים (זו שאלה בפני עצמה שכדאי לפתור עם וטרינר) – אז אתם עדים פשוט לבסיס היררכי אשר חתולים חייבים לעשות מידי פעם, כדי להרגיש שלווים יותר.
זה נראה גרוע לאנשים, אבל זה מאד מקובל ומובן לכל חתול. אז אנא אל תכעסו על הזכר. ואל תפחדו על הנקבה. המצב ילך ויירגע עם הזמן, וככל שאתם תפסיקו להתערב – טוב יותר.

במקביל חובה לשחק עם שניהם במשחקי חכה פעילים ולתת להם אפשרויות – כמו מנהרה ארוכה למשל, מדפים לגובה, אפשרות למרבץ, מחבוא וצפייה בחוץ – להיות עסוקים בעניינים "חתוליים" טבעיים.

אם כל זאת לא עוזר, פנו אלינו לקבלת ייעוץ התנהגותי פרטני ונלווה אתכם עד לפתרון מלא וחיובי בלבד. בהצלחה!

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully