וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

22.10.2010 / 8:10

הפאג שלכם ישן איתכם במיטה? כדאי מאוד שיעבור למיטה משלו! ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מסביר לכם בדיוק למה

הכלב שלי תוקפן אל כלבים אחרים. הוא נובח עליהם ואפילו מנסה לנשוך אותם! כבר ריססנו, מה עוד אפשר לעשות?

התוקפנות כלפי כלבים אחרים ככל הנראה נובעת אצלו מתוך מחשבה כי הוא מנהיג הלהקה. הוא מנסה בכל כוחו להגן על הלהקה שלו מפני "פולשים זרים" ומבחינתו כלבים אחרים מהווים איום.

מצב כזה מחייב אתכם לעבוד איתו בתהליך אילוף. המאלף ילמד אתכם ראשית כיצד ללכת נכון עם רצועה ואביזרים שיקנו לכם שליטה טובה יותר בכלב כמו למשל האלטי או ג'נטל לידר, המונחים על איזור הפנים ומקנה לכם שליטה טובה יותר למקרה שהכלב ירצה לפרוץ קדימה.

שלב נוסף הוא, שהמאלף ילמד אותך כיצד להפוך למנהיג הלהקה: איך להחזיק את הרצועה נכון כך שהכלב לא יחוש מתח בזמן שהוא מתקרב לכלבים אחרים, מתי לתת תיקון ומתי להרפות, איך לתת לו חיזוקים ובעיקר איך לתזמן נכון את החיזוק.

חשוב לזכור כי העובדה שהכלב מסורס רק מסייעת למאלף לעבוד איתו, משום שאין פה מרכיב הורמונלי שמקשה על הפיכתו למספר 2 בלהקה.

רה 14.10. טל אנגלנדר
תוקפן כלפי כלבים אחרים?/טל אנגלנדר

יש לי פאג סיני כבן 4. הוא ישן איתי במיטה וכל הזמן מלקק את שמיכת הפוך. האם יש לזה סיבה? והאם אפשר לספק לו תחליף?

פאג הוא כלב מפונק וחובב מיטות ופינוקים ושאר מנעמי העולם (כולל מזון ביתי וכו'). אך גם לפאג יש לשים גבולות וליצור מסגרת. מה דעתך למנוע ממנו לישון במיטה? העובדה שהוא ישן איתך במיטה עלולה ליצור מצבים שונים לא רצויים כמו השתנה במיטה, העלולה להתרחש אם פתאום מגיע אדם חדש הביתה ומנסה גם הוא לישון איתך במיטה (בן/בת זוג). בנוסף, עלול להיווצר מצב בו הכלב עלול להימחץ בלילה בלי כוונה, לפתח אלרגיה לפוך ולנוצות שבכרית ועוד.

רצוי שלכלב תהיה מיטה משלו – יש מיטות מקסימות לכלבים בחנויות מחמד ותוכל/י לפנק אותו באחת מהן. כתחליף לפעילות האוראלית – כלומר לעיסת השמיכה – אני מציע חטיפים דנטליים שיעזרו לו גם בניקוי השיניים וגם תרגול פעולת לעיסה לפני שהוא הולך לישון (כסוג של צחצוח שיניים).

הכלב שלי ישן רוב שעות היום. האם צריך להעיר ולהפעיל אותו? האם יש דבר כזה "כלב שישן יותר מידי? תודה!

אם מדובר בגור התופעה די טבעית ולרוב גור ישן כ-16 שעות ביום. אם מדובר בכלב בוגר אפשר לבדוק אותו גופנית אולי יש לכלב בעיה בריאותית המונעת ממנו לבצע פעילות או לרצות בכלל לצאת לטיול. לכלבים מסוימים יש בעיות לב למשל המונעות מהם פעילות ולא נדע זאת עד להחמרה משמעותית. הגלוי המוקדם עשוי לעזור ולסייע בטיפול נכון כמו למשל החלפת מזון למזון מיוחד לחולי לב. לעיתים נדרש טיפול אחר כמו תרופות. כלבים אחרים עלולים לסבול מתת פעילות של בלוטת התריס המאיטה את חילוף החומרים שלהם וגורמת לעייפות כללית. לכתבה על התופעה ניתן לקרוא במאמר המצורף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully