וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מדינות ערב סיכלו ביקור פרס במרוקו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.10.2010 / 9:33

העיתון הכוויתי "א-דאר" דיווח כי סוריה, ערב הסעודית, לוב וכן מדינות ערב נוספות לחצו על מלך מרוקו לדחות את ביקור הנשיא פרס במדינה שכן ישראל "תנצל את מרוקו כפלטפורמה לתעמולה"

מספר מדינות ערב, בראשן סוריה, ערב הסעודית ולוב, הן אלו שהפעילו לחצים כבדים על מרוקו וסיכלו את ביקורו של נשיא המדינה שמעון פרס במדינה – כך דיווח (רביעי) הבוקר העיתון הכוויתי "א-דאר". כזכור, הנשיא פרס ביטל ביקור מתוכנן למרוקו לאחר שהמלך מוחמד השישי דחה בקשה להיפגש עמו בעת הביקור. פרס היה אמור להשתתף בכינוס של הפורום הכלכלי העולמי שיתקיים במרוקו בשבוע הבא.

מקורות דיפלומטים ערבים בכירים בליגה הערבית מסרו לעיתון כי מספר מדינות ערב הפעילו בחמשת הימים האחרונים לחצים אדירים שמטרתם היתה למנוע מהמשלחת הישראלית הרשמית בראשות פרס להשתתף בכנס. על פי הדיווחים, מדינות ערב הפעילו לחצים על מלך מרוקו כדי לשכנעו באופן אישי לבטל את הביקור של פרס.

עוד דווח כי מלך מרוקו הוזהר מפני כך שישראל "תנצל את מרוקו כפלטפורמה לתעמולה ישראלית למציאת תירוצים לשגיאות של ממשלת נתניהו ולעמדתה בנושא המשך הבנייה בהתנחלויות". לדברי המקורות, את מרבית הלחצים הפעילו סוריה, ערב הסעודית ולוב. "הן ביקשו ממלך מרוקו לבטל את הביקור הישראלי. ערב הסעודית ניצלה את היחסים הטובים שלה עם מלך מרוקו לצורך זאת", הוסיפו.

"מדינות ערב ביקשו ממוחמד השישי לבטל את הביקור או להציב בפניו מכשולים כדי שלא ייערך, שכן אם פרס או כל בכיר ישראלי היה משתתף בכינוס – הדבר היה מונע ממדינות ערביות מסוימות להגיע לכנס", נמסר עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully