וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתה בבי"ס בכפר פלסטיני: "ד"ש מהגבעות"

ניר יהב ויהושע בריינר

20.10.2010 / 9:31

אלמונים הציתו את המחסן של בית הספר לבנות בכפר סאוויה הסמוך להתנחלות שילה. קיים חשד שמדובר בפעולת "תג מחיר" של מתנחלים. המנהל האזרחי פתח בחקירה

מחסן של בית ספר הוצת הבוקר (רביעי) בכפר סאוויה סמוך להתנחלות שילה בשומרון. על המחסן רוססה כתובת גרפיטי בה נכתב: "ד"ש מהגבעות". אנשי המקום הגישו תלונה למנהל האזרחי. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות האירוע. קיים חשד כי מדובר בפעולת "תג מחיר" של מתנחלים בתגובה להרס ארבעה מבנים בלתי חוקיים בהתנחלות בת-עין בעציון.

ראש המנהל האזרחי, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, שוחח עם בכירים ברשות הפלסטינית במטרה להרגיע את הרוחות, ואמר כי יעדכן אותם על התפתחויות בחקירה. מדובר בכפר אשר נמצא בשטח C, כלומר, שטח הנמצא בשליטה ישראלית מלאה ועל כן חקירת המקרה תעשה על ידי הרשויות הישראליות בלבד. במערכת הביטחון חושדים, כי היעד שנבחר איננו מקרי. הכפר הנמצא בסמוך לכביש 60 וייתכן כי נבחר על מנת להימלט מהמקום במהירות.

המקום בו בוצעה ההצתה הוא בית ספר לבנות בכפר. מקורות פלסטינים דיווחו, כי מספר מתנחלים שברו את המנעולים של בית הספר, ניפצו את חלונותיו והציתו את מחסני בית הספר שנמצא בהם ציוד ספורט של התלמידות.

"על רבני יש"ע לצאת בקריאה ברורה המבהירה כי מעשי 'תג מחיר' מהווים חילול השם והם עבירה חמורה על ההלכה היהודית", כך אמרו בארגון "רבנים לזכויות אדם" בעקבות הצתת המחסן בבית הספר וריסוס הכתובת. "אנו קוראים לכוחות הביטחון לפעול ביתר תקיפות לבלימת התפשטות התופעה ולתגבר את הכוחות באזורים המועדים לפורענות", אמרו בארגון.

  • עוד באותו נושא:
  • שילה
  • הצתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully