וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וילף משווקת ספרה בבתיה"ס בניגוד לחוק"

20.10.2010 / 8:02

הנהגת ההורים הארצית פנתה לתנועה לאיכות השלטון בטענה כי ח"כ עינת וילף פועלת בניגוד לחוק בשיווק ספרה בבתי ספר. וילף: "כל ההרצאות ניתנו בחינם, לא הרווחתי יותר ממאות שקלים"

הנהגת ההורים הארצית בראשותה של אתי בנימין, הכריזה השבוע מלחמה נגד ח"כ עינת וילף (העבודה). ההנהגה פנתה במכתב לתנועה לאיכות השלטון במחאה על מה שהם מגדירים "פעילות שיווקית ועסקית בלתי פוסקת ואסורה של חברת הכנסת וילף בתוך מוסדות החינוך למען קידום ספרה 'בחזרה לאלף –בית, הדרך להצלת מערכת החינוך הישראלית'". חברת הכנסת, כך טוענים בהנהגת ההורים, מעבירה השתלמויות למורים ומנהלים תוך שהיא מנסחת אג'נדה חינוכית אלטרנטיבית למשרד החינוך.

וילף הזמינה מורים ומנהלים מכל רחבי הארץ, במכתב תפוצה ארצית במייל, להגיע לכנס ההשקה של הספר שחל ביום 29.06.10 באולם ירושלים בכנסת. מרגע הוצאתו של הספר, וכפי שניתן ללמוד מאתר האינטרנט של וילף, יצאה האחרונה למסע ברחבי הארץ כדי "להפיץ את הבשורה" כלשונה, קרי פעילות אינטנסיבית בלתי פוסקת של קידום מכירות, לדאוג לכך שכל מורה ומנהל בישראל יתוודע לספרה.

חוזר מנכ"ל משרד החינוך מחודש נובמבר 2008 אשר דן באיסור כללי לשילוב פרסומת מסחרית במוסדות החינוך והתנאים לקבלת היתר שכזה, קובע איסור של מתן חסות או המלצה ע"י עובדים במערכת החינוך ובתוך מוסדות החינוך. אולם מן הרגע בו נבחרה וילף כחברת כנסת, כך טוענים בהנהגת ההורים, התפשטה והתעצמה פעילותה הציבורית להפצת ספרה המהווה כיום כר פורה ונרחב להאדרת מעמדה הפוליטי והחברתי בקרב אנשי חינוך בכל הארץ.

בארגון מפרטים כי פעילותה של ח"כ וילף מתבטאת באינספור מפגשים וכניסות למוסדות חינוך בכל רחבי הארץ. לדבריהם, בתאריך 24.08.10 בשעות הבוקר הופיעה חברת הכנסת ביום היערכות מורים על יסודי שאורגן ע"י עיריית ת"א בניין חמדה. בתאריך 25.08.10 הופיעה ח"כ וילף בחטיבת הביניים ע"ש קלמן ברמת השרון וערכה סדרת מפגשים אישיים עם מורים. ח"כ וילף מתגאה באתר האינטרנט שלה כי נפגשה עד היום עם לפחות 12,000 מורים ואנשי חינוך ברחבי הארץ. כל מפגש כזה, מהווה לטענת הנהגת ההורים, כר נרחב לקידום מכירות.

וילף: "הכל נעשה בהתאם לחוק"

מלשכתה של חברת הכנסת וילף מסרה בתגובה לדברים כי "מאז יציאתו לאור של הספר "בחזרה לאלף-בית - הדרך להצלת מערכת החינוך (ללא תוספת תקציב)", אני עורכת פגישות והרצאות עם מורים, מנהלים ואנשי חינוך בכל רחבי הארץ, בכל המגזרים והזרמים במערכת החינוך. ספר זה משמש את המצע למשנתי בתחום החינוך, ומאז כניסתי לכנסת גם את בסיס פעילותי הפרלמנטרית בנושא. עד היום נפגשתי עם כ-12,000 מורים, הן בטרם כניסתי לכנסת והן לאחר מכן. מתוך החשיבות שאני מייחסת לחובה לחולל שינוי במערכת החינוך, כל ההרצאות ניתנו בחינם - גם בתקופה שבה הייתי אזרח פרטי - וכל הנסיעות, המפגשים וההגעה לבתי הספר נעשתה על חשבוני וכחלק מתפישתי שזהו מעשה ההתנדבות שלי למען הצלת מערכת החינוך הציבורית בישראל. גם כאשר ביקשו אנשי הצוות החינוכי בבית ספר לקבל עותק של הספר, ניתן להם העותק בחינם וחלק ניכר מהעותקים שיש בבתי ספר אלה עותקים שניתנו בחינם כדי לאפשר למורים שביקשו זאת לקרוא את הספרים".

"מעבר לכך ולמען הסר ספק, הרוב המכריע של הספרים שנמכרים לבתי ספר, נמכרים בהנחה משמעותית. על פי החוזה שביני לבין הוצאת "ידיעות ספרים", המוציאה לאור של הספר, כאשר ספר נמכר בהנחה שכזו ההכנסות מהמכירה אינן מגיעות אלי. יצויין שגם כאשר נמכר הספר במחיר רגיל, ההכנסה עבורי מהמכירה עומדת על כשקל אחד. לאור זאת שרוב הספרים ניתנו בחינם, או נרכשו בהנחה משמעותית לאנשי חינוך, מאז הכניסה לכנסת ההכנסה עבורי מהספרים עומדת על כמאות שקלים בלבד. על פי נוהלי הכנסת, מכירת ספרים זהו התחום היחיד בו חבר כנסת רשאי לקבל הכנסה ממקור שאינו הכנסת - למרות שמדובר שהכנסה מצוצמת ביותר. כמו כן, עם כניסתי לכנסת הצהרתי בפני ועדת האתיקה של הכנסת, במסגרת הצהרת ההון שלי, כי יש סיכוי שתהיה לי הכנסה ממכירת ספרים, אם כי בפועל מדובר בסכום שולי".

  • עוד באותו נושא:
  • עינת וילף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully