וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הבן שלי צריך ללכת לכלא?

רוחמה אשור

19.10.2010 / 20:05

ארבעת השוטרים הנוקמים מוענשים בגלל שהיו שוטרים טובים, שניסו להגן על משפחתם ללא שום עזרה מהמשטרה. ערב לפני שבנה, יניב אשור, נכנס לכלא, דורשת רוחמה אשור: להקים ועדת חקירה חיצונית

במשך כל חיי משפחתי וילדיי עבדו במשטרה: עכשיו, כשבני השוטר עומד להיכנס לכלא, נדמה לי כי המערכת שהיתה הבית שלי פשוט זייפה וסילפה. יניב, פוטרת ממקום שאהבת והאמנת שהוא ייעודך. בחרת לשרת את הציבור, שאפת לשנות דברים שצריך לשנות, להעניק ולתת. מאז שהיית קטן, התנדבת בקהילה וניסית לקדם ערכים של יושר ונתינה.

היום העצוב שלך, בני, הוא היום. אתה וחבריך מזכירים לי פרות שביקשו להניק יותר משהעגלים רצו לינוק. לצערי, הפכתם לפרות קדושות – הועליתם כקורבן, המשלם את מחיר ההשתקה. בתי המשפט הודו בכשלים אך אתם עדיין מועלים על המוקד.

בני וחבריו נענשו בגלל שהיו שוטרים טובים. ראשי אגפים, מפקדי תחנות, ושוטרים רבים יוכלו להעיד שמעולם לא עשה דבר לביתו והמשטרה היתה תמיד במקום הראשון, אפילו על חשבון חייו הפרטיים. מאז התפוצצה הפרשה, באו לבקר אותנו קציני משטרה רבים, ורק אז הבנו כמה יניב הוא ילד עם נשמה גדולה. סיפרו לנו סיפורים שלא הכרנו. שלוש שנים נשא את הפחד בליבו ואנחנו בבית לא ידענו. גם כשדאגנו הוא ניסה לטעון שהכל בסדר.

אין בי כעס – רק אכזבה

עכשיו, בדיעבד, אני רואה את כל הדברים שאז לא ראיתי. ילד שניסה להגן על משפחתו לגמרי לבד, ללא שום עזרה מהמשטרה. אמנם, היום השוטרים מביעים תמיכה אבל המשטרה איכזבה אותנו. פעם, הערצתי את המשטרה, חבריי ידעו שלידי אסור להגיד דברים רעים על המשטרה. מאז המעצר של יניב, כל האמונה שלי בגוף הזה התנפצה. אין בי כעס - רק אכזבה.

אמנם, אני לא מומחית גדולה במשפטים, אבל אני חושבת שארבעת השוטרים הנוקמים - שניסו להגן על משפחותיהם מהפשע הגואה בנהריה – אינם שונים משי דרומי, שירה בפורץ שניסה להסיג גבול בחוותו? כמו דרומי, גם בני וחבריו צריכים לצאת זכאים, אבל בגלל שהם פקידי משטרה, אין מי שיצא להגנתם. זעקנו לוועדת חקירה ובסוף יש רק ועדה פנימית. זכותם של בני וחבריו לחקירה חיצונית וגם זכות הציבור לכך.

יניב הוא אבא למופת, בעל למופת ובן שאני מאחלת לכל הורה. הוא שילם כבר מחיר כבד: גם שנה של מעצר בית זה עונש. יניב עצמו היה מובטל ממעש, גם אשתו ששמרה עליו, הם הפכו תלויים בהורים שלהם ובו זמנית ניסו כל הזמן להגן על ילדיהם. לילדים של יניב, נכדיי, אנחנו מנסים להסביר כמה שניתן. בשנים האחרונות הוא בילה עמם זמן רב וקשה לי לתאר מה יקרה לנכדיי החל ממחר – ללא אבא.

האמת עוד תתגלה

החרות הפיזית אמנם תילקח עם הכניסה לבית הסוהר, אך החרות הנפשית עודנה של יניב וחבריו. בסוף תתגלה האמת במערומיה ויוארו היושרה והגאווה שהביאו למשטרה. עכשיו הם משלמים את המחיר, אבל אני בטוחה שמעז ייצא מתוק. מקומות עבודה שיהיו ראויים להם יותר. בני וחבריו חזקים ומחוזקים. המערכת הפסידה שוטרים שהיו נאמנים לה לכל אורך הדרך היו נאמנים לה והמשטרה היא שהפרה את האמון. אתם הייתם הפרות. גם אם גזלו מכם את המדים שאהבתם אנחנו מצדיעים לכם.
במערכה הראשונה אולי נכשלנו אבל אני בטוחה שבמלחמה ננצח.

* רוחמה אשור היא אמו של השוטר יניב אשור, שביקש לפגוע בעבריין מיכאל מור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully