וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כמיליון ישראלים סובלים מעודף כולסטרול

אריאל נוי

19.10.2010 / 16:39

החברה הישראלית לטרשת עורקים פרסמה נתונים מדאיגים לרגל יום המודעות הלאומי לנזקי הכולסטרול. על פי הנתונים, 1.2 מיליון ישראלים סובלים מעודף כולסטרול. "חולה מסוג זה הוא פצצה מתקתקת"

ממצאים מדאיגים מתפרסמים היום (שלישי) בסקר שנערך על ידי החברה הישראלית לטרשת עורקים לרגל יום המודעות הלאומי הראשון לנזקי הכולסטרול. על פי ממצאי הסקר, 1.2 מיליון ישראלים סובלים מעודף כולסטרול, ו-65% מהאוכלוסייה כלל לא מודעים לרמות הכולסטרול שלהם.

במסגרת יום המודעות לנושא, הוקם בשדרות ממילא בירושלים מיצג ענק המדמה בצורה אינטראקטיבית חסימת עורקים. העוברים ושבים נכנסו לתוך המיצג וחזו כיצד נראה עורק חסום ומה משמעות החסימה. בעת היציאה מהמיצג הוזמנו המשתתפים לעבור בדיקת כולסטרול ואף ניתנה להם האפשרות להתייעץ עם רופא מומחה מהאיגודים שלקחו חלק בפרוייקט: החברה למניעת טרשת עורקים, האיגוד הקרדיולוגי, האיגוד לרפואה פנימית והאיגוד לרפואת משפחה.

עודף כולסטרול (היפרכולסטרולמיה א.נ), הוא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים להתפתחות של מחלות לב ושבץ. על פי נתוני איגודי הרופאים, כ-470 אלף בני אדם מטופלים כעת נגד המחלה והם מהווים שליש בלבד מכלל החולים.

"פצצה מתקתקת"

"חולה לא מאוזן הוא בבחינת פצצה מתקתקת שבכל רגע יכול ללקות בהתקף לב או שבץ", הסביר לוואלה! חדשות יו"ר החברה הישראלית לטרשת עורקים ומנהל מרכז הליפידים בשיבא, פרופסור דרור חרץ. "טיפול נכון ובזמן מציל חיים ואנו רואים שלאורך השנים מאבק בכולסטרול הוא מאבק משתלם וחלה ירידה בתמותה", הוסיף.

הבסיס לטיפול המונע הינו שינוי אורח החיים, המשלב שינוי תזונתי לצד פעילות גופנית. מבחינה תזונתית, ממליצים הרופאים על הגבלת שומן רווי. ניתן לצרוך עד שתי ארוחות בשר בקר רזה בשבוע ולאכול שתי ארוחות של דגי ים בשבוע. כמו כן, מומלצת הגבלת שומנים מסוג טרנס לפחות מ-1%, סוג שומן שנמצא בעיקר במוצרי מאפה תעשייתיים.

ההנחיות לכלל האוכלוסיה, בכל קבוצות הגיל, בריאים וחולים, כוללת עיסוק בפעילות גופנית אירובית בעצימות בינונית במשך 30 דקות לפחות בחמישה ימים בשבוע.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) קרא לציבור לבדוק את רמת הכולסטרול על מנת להקדים תרופה למכה ולמנוע סיבוכי מחלות בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully