וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנה לרצח: הקונספירציה ברשת חיה ובועטת

19.10.2010 / 12:39

יגאל עמיר הודה והורשע אמנם ברצח רה"מ לשעבר רבין, אך גם בחלוף 15 שנה מוצפת רשת האינטרנט בגרסאות חלופיות למציאות המרה. מהקליע שנעלם ועד למאבטח המסתורי של השב"כ – הצצה לעולם האפל של תיאוריות הקונספירציה

בשנים האחרונות הפכו מנועי החיפוש הפופולריים, דוגמת גוגל, לכלי באמצעותו אפשר למצוא בקלות תשובה לשאלה ספציפית. אם תשאלו "מהו מזג האוויר בתל אביב?", "כמה סנטימטרים יש במטר?", או אפילו "מה השעה?" – התוצאות הראשונות שיתקבלו בדרך כלל יספקו לכם את התשובה הנכונה. ומה אם תשאלו "מי רצח את יצחק רבין"? ובכן, כאן צפויה לכם הפתעה.

הערכים הראשונים המתקבלים בשלושה מנועי חיפוש שונים מפנים את הגולשים דווקא לאתרים שעוסקים בתיאוריות קונספירציה – ויש לא מעט כאלה. רשת האינטרנט, שהחלה לתפוס תאוצה בישראל בשנים שאחרי הרצח, אפשרה לאנשים שלא האמינו בגרסה הרשמית למצוא חברים לתחביב מציאת "הרוצח האמיתי" ולשתף מידע. והתוצאות? מרשימות למדי.

המאבטח, הפדופיל והמונית

האתר yigalamir.com, שמוגדר בכותרתו כ"אתר שמוכיח שיגאל עמיר חף מפשע ברצח יצחק רבין ז"ל", כולל אלפי מילים שמסבירות כי היה זה נשיא המדינה הנוכחי, שמעון פרס, שגרם לרצח רבין. לא בדיוק מוסבר למה, ומיהי הבחורה שנשענת בחושניות על עץ בתמונה אשר בתחתית הדף. כמו כן, לא ברור למה מתחת לתמונתו של יגאל עמיר נאמר שהוא פדופיל בשירות השב"כ.

לעומת חוסר הקוהרנטיות של האתר הקודם, אשכול רלבנטי בפורום "פרש" מציג את המידע הקונספירטיבי בצורה קלה יותר לקריאה, והגרסה שמובאת בו היא שמאבטח של השב"כ רצח את רבין במונית בדרך לבית החולים איכילוב. אך גם כאן אין תשובה לשאלה "למה?".

מי נתן את ההוראה?

אחת התיאוריות המפורטות ביותר ברשת מופיעה באדיבותו של רן סקופ, אשר הוציא ב-2008 ספר בשם "הקונספירציה", שתמציתו – כפי שנכתב בדף הראשון – היא "חקר רצח רבין". לאורך 123 עמודים סוקר סקופ את העדויות השונות שזמינות לציבור, ומציג נרטיב שונה מאוד מהגרסה הרשמית.

נסיעות שהוסתרו, מסמכים רפואיים שהועלמו, פצעים שלא תואמים את מיקום היריות – תמצאו כאן את כל אלה, יחד עם קליע נוסף שנעלם ומאבטח מסתורי שאולי גם הוא נרצח. כמו במקרים הקודמים, אין מניע ברור ואין הסבר לתיאוריית הקונספירציה.

מי שמאכזב בנוכחות אינטרנטית הוא דווקא ברי חמיש – האיש שכתב את הספר "מי רצח את יצחק רבין". לחמיש נוכחות דלה ברשת, שמסתכמת בעיקר באתר הרשמי, בו מתפרסמות כתבות שלו ומופיעים גם קישורים לקניית ספריו. את הקונספירציה שלו מעדיף חמיש לחשוף בפני מי שישלם על הספר. ספוילר: המועצה ליחסי חוץ (מכון מחקר אמריקאי ותיק) היא שהורתה על רצח רבין, והיא זו ששולטת בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully