וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת: "בישראל מספר שיא של עובדי קבלן"

19.10.2010 / 15:26

בדיון שנערך בכנסת לציון יום העוני הבינלאומי, הוחלט לדרוש ממוסדות המעסיקים עובדי קבלן לאפשר את התארגנותם על מנת לשמור על זכויותיהם. "זהו צעד חשוב, שהופך את העובדת מצל לבן אדם"

"מדינת ישראל מחזיקה בשיא במספר המועסקים בהעסקה לא ישירה מבין כל המדינות המפותחות", כך טען היום (שלישי) ח"כ דב חנין (חד"ש) בדיון שהתקיים ביוזמת ח"כ שלמה מולה (קדימה), בוועדה לקידום מעמד האשה לציון יום העוני הבינלאומי. הדיון עסק בנושא זכויות עובדות הניקיון בחברות כח אדם, ובסופו החליטה הוועדה לדרוש ממוסדות המעסיקים עובדי קבלן למנות נציבי תלונות מיוחדים, ואף לאפשר התארגנותם לצורך שמירה על זכויותיהם.

שמעון ישי, סמנכ"ל הכספים של אוניברסיטת בן גוריון דיווח לוועדה על כנסים והרצאות שהאוניברסיטה ארגנה לעובדות הניקיון, במטרה להסביר להן את זכויותיהן, וכן על מינוייה של נציבת קבילות שתפקידה לבדוק ולטפל בתלונות העובדות. "זהו צעד חשוב, שהופך את העובדת מצל לבן אדם", ציינה יו"ר הוועדה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד). היא הוסיפה, כי "יש לדרוש שכל מוסד שבמסגרתו מועסקים עובדי קבלן ימנה נציב קבילות כזה".

נציג הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה דחה את הדרישה להתערבותו בנושא. לדבריו, "זה מעבר לסמכותנו. אם המחוקק חושב שצריך לשנות את המצב הקיים, שיחוקק זאת בחוק. למועצה להשכלה גבוהה אין סמכות לאכוף דבר על האוניברסיטאות". יו"ר הוועדה חוטובלי השיבה: "כרגע המציאות מתירה למוסדות להעסיק באמצעות עובדי קבלן. מהפכה של סדרי בראשית דורשת יותר מהכלים שיש בידי הוועדה. מה שאנו יכולים זה לבדוק כיצד אפשר לשפר את תנאי ההעסקה במסגרת החוקים הקיימים".

הוועדה החליטה לדרוש מכל מוסדות הציבור המעסיקים עובדים באמצעות עובדי קבלן למנות נציב מיוחד לקבילות עובדי חברות כח האדם. כמו כן הוועדה דורשת מכל גוף כזה לאפשר ואף לעודד התארגנות עובדי הקבלן כדי שיוכלו לעמוד על זכויותיהם. הוועדה תכנס דיון המשך בנושא יחד עם וועדת העבודה והרווחה או עם וועדת החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully