וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חודשים אחרי ועדת החקירה אין פיתרון למפונים

פנחס וולף

19.10.2010 / 15:10

רק 16 אחוזים ממשפחות מפוני גוש קטיף עברו לבית הקבע שלהם ועבור 180 מהמשפחות עדיין לא החלה עבודת הכנת התשתיות לבניית הבתים, כך עולה מנתונים שהציגו בכנסת ועד מתיישבי גוש קטיף

חמש שנים וחצי אחרי פינוי גוש קטיף, רק 16 אחוזים ממשפחות המפונים עברו לבית הקבע שלהם - כך עולה מממצאים שהציג היום (שלישי) ועד מתיישבי גוש קטיף בפני השדולה למען מפוני גוש קטיף, בראשות חברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) וזאב אלקין (ליכוד), שהתכנסה היום בכנסת. על פי הנתונים, מתוך 1,450 משפחות מפונים שהמשיכו במסגרת קהילתית, 230 בלבד נכנסו לבתי הקבע. ל-180 מהמשפחות עדיין לא החלה עבודת הכנת התשתיות לבניית בתי הקבע.

משפחות רבות נקלעו לאחר הפינוי למשבר כלכלי והם אינן מסוגלות לבנות את בית הקבע שלהן ללא סיוע במעבר. בין המשפחות נמצאים חברי קהילת בני מנשה, משפחות צעירות ומשפחות שאיבדו את פרנסתם בעקבות הפינוי.

רק 28 אחוז מהחקלאים שפונו מגוש קטיף החלו לעבד מחדש קרקע חקלאית. למרות שוועדת החקירה הממלכתית נתנה לממשלה ארכה של שלושה חודשים לבנות תוכניות עבודה לסיום הנושא, ארבעה חודשים אחרי פרסום המסקנות אין עדיין תוכניות עבודה. מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי אמר בישיבת השדולה כי, "יש חסרון שוועדת החקירה מאחורינו. היה משהו מועיל בכך שהיה ריח של חקירה באוויר. בסוף המבחן הוא מבחן הביצוע, וכשהיה ריח של בדיקה באוויר, היה יותר קל". לדברי יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ""אין כאן עכבה אישית במשימה הלאומית המחייבת את כולנו. צריך לדאוג שהממשלה לא תתעכב עוד בקבלת החלטות, לא צריך להעמיד בפני בנצי ליברמן עוד עיכובים, כאשר הדברים עומדים בפני הממשלה והכנסת. זו חובתנו ויפה שעה אחת קודם. כולנו מתווכחים, אבל את המחיר שילמו רק האנשים הללו".

ח"כ זאב אלקין (ליכוד) אמר כי מבחינת השדולה "נגמר הזמן לבניית תכניות עבודה. כעת מצופה לבצע את מסקנות וועדת החקירה הממלכתית. אם הממשלה לא תעשה את זה נפנה שוב להליך החקיקה. אין יותר זמן עכשיו. אין לנו ספק שקיים רצון טוב אבל זה חייב לעבור לפסים המעשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully