וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרה: רימון על ביתו של עותר נגד פיזור המועצה

אריאל נוי

19.10.2010 / 13:53

רימון הלם הושלך לעבר ביתו של יהודה סאסי, שעתר לבג"ץ בדרישה לפזר את מועצת העיר חדרה. סאסי לוואלה! חדשות: "אין לי אויבים, שתושבי העיר יסיקו את המסקנות"

רימון הלם הושלך הבוקר (שלישי) בשכונת קלרין ברחוב הנרקיס בחדרה, לעבר ביתו של אחד משני העותרים לבג"ץ בדרישה לפזר את מועצת העיר. מהמשטרה נמסר כי לא נגרם נזק ולא היו נפגעים ובשלב זה לא ידועה זהות משליכי הרימון.

העותר, יהודה סאסי, סיפר לוואלה! חדשות כי "הבוקר אשתי גילתה כי נזרק רימון לתוך ביתי, ורק במזל לא התפוצץ. אין לי אויבים. הגשתי בג"ץ נגד העירייה וקיבלו את זה, אז שתושבי העיר יסיקו את המסקנות לבד". סאסי הדגיש כי "אני לא מפחד מאף אחד. עבדתי עם קבלן של העירייה במשך 16 שנה ולא היו לי אף פעם בעיות. אני מקווה שמשטרה תמצא את האשמים".

סגן מפקד תחנת חדרה, רב פקד רמי רז, אמר כי "המשטרה ניטרלה את הרימון ואנחנו עורכים חקירה מקיפה בנושא, אך טרם עצרנו חשודים".

תא"ל במיל' צביקה גנדלמן, ראש האופוזיציה במועצת העיר התייחס למקרה ואמר כי "צר לי על רוחות חדשות שמנשבות בעיר ומביאות עמן אלימות וסכנת חיים. לא הערכתי שבמעבר משדות הקרב לשדה הציבורי אפגוש באותם כלי נשק. אני קורא לכל הגורמים המעורבים ולראש העירייה המכהן לגלות אחריות ולהרגיע את הרוחות".

ועדה קרואה במקום מועצה

לפני יומיים הגיע שר הפנים אלי ישי לחדרה לאחר שאישר את פיזור מועצת העיר. פיזור המועצה הגיע בעקבות אי אישור תקציב העירייה לשנת 2010 במועדו החוקי. השר ישי לא ערך שימוע לראש העיר המכהן אך הוא צפוי למנות בימים הקרובים ועדה קרואה במקום מועצת העיר.

עמנואל ביטון, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס אמר כי "אלי ישי הגיע לשיחה עם רב העיר, והפגישה הייתה יותר בענייני ש"ס. חברי המועצה עדיין לא קיבלו מכתב בנדון. היה כבר שימוע לראש העיר המכהן חיים אביטן. בוועדה הקרואה יהיו שבעה אנשים שינהלו את העיר במקום 19 חברי המועצה, בשיתוף עם ראש העיר אביטן , עד שתתקבל ההחלטה על השימוע".

לפי החוק, אם מועצה עירונית אינה מאשרת את תקציבה בתוך שלושה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת יש לפזרה. עוד נאמר בחוק, כי במקרה כזה שר הפנים רשאי לקיים שימוע לראש העיר במטרה להחליט לגבי המשך כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully