וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר ביטל את המכס על יבוא עגבניות

חן הלפרן

19.10.2010 / 13:49

המחירים שברו את שר האוצר: שטייניץ החליט להשיב בחיוב לשר החקלאות ולבטל בהוראת שעה את המכס על יבוא העגבניות. הפטור יהיה עד לסוף שנת 2010 במכסה של 4,000 טון

שר האוצר יובל שטייניץ חתם היום (שלישי) על צו אשר פוטר ממכס יבוא עגבניות, וזאת בהתאם לפנייה בעניין של שר החקלאות שלום שמחון למנהל רשות המסים.

ביטול המכס אמור להקל על תהליך יבוא העגבניות לישראל, ולווסת את הענף במטרה להקטין את המחסור, אליו נקלע הענף בשל נזקי האקלים, בתקופה זו.

שיעור המכס שבוטל עומד היום על כ-90 אג' לק"ג, מרשות המסים נמסר כי הפטור ממכס הינו עד סוף שנת 2010 במסגרת מכסה כמותית של 4,000 טון ומאפשר יבוא מכל העולם. השינוי יכנס לתוקף עם הפרסום ברשומות.

לפני שבועיים הורה שר החקלאות לאנשי משרדו לפעול לביטול תשלום המכס על ייבוא עגבניות, זאת במטרה לאפשר ייבוא 2000 טונות של עגבניות בעקבות המחסור שנוצר בשוק ובעקבות עליית המחירים המשמעותית בתקופה האחרונה. ההערכה במשרד החלקאות היא שבעקבות ההנחיה הייבוא יגבר כבר בימים הקרובים.

עוד אמר השר שמחון, כי אם בצעד הזה לא יהיה די להוריד את מחירי העגבניות בשוק המקומי למחירים סבירים, יינקטו צעדים נוספים. אחד הצעדים הללו יהיה מתן סיוע נרחב למגדלי ירקות, שיסבו את שטחי הירקות שלהם לגידול עגבניות כדי להגדיל את האספקה לשווקים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully