וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה תוקפים את וילף: זלזלת בזכר רבין

19.10.2010 / 13:30

דבריה של ח"כ עינת וילף, שקראה להסרת תמונתו של יצחק רבין מחדר הסיעה, ממשיכים לעורר תגובות נזעמות במפלגת העבודה. השר הרצוג: "דברים אלה גורמים למחרחרי ריב לטפטף ולהרעיל את הסביבה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יגור מזור. עריכה: גדי וינסטוק)

במפלגת העבודה מתקשים להירגע מהפרסומים הבוקר (שלישי) לפיהם ח"כ עינת וילף ביקשה להחליף בחדר הסיעה בכנסת בין תמונותיהם של יצחק רבין ודוד בן גוריון. "היה לי קשה לפתוח עיתון הבוקר ולראות שמישהו מהתנועה שלנו מציע משהו שאולי הוא לא התכוון לכך, אבל בפועל מתפרש כזילות או פגיעה בזיכרון ובאבל ובכאב של רצח רבין", אמר השר יצחק הרצוג בנאום שנשא בכנס תנועת המושבים בשפיים.

"אני חושב שזו טעות קשה מאוד ואנחנו צריכים מאוד להיזהר במשחקי מילים, שבסופו של דבר רק גורמים לאלה שמחרחרים ריב ורוצים לפגוע בזיכרון לטפטף ולהרעיל את הסביבה שלהם", אמר הרצוג והוסיף כי הוא "קורא גם לחברתי עינת וילף לתקן ולהסביר את עמדתה כדי שלא נמצא את עצמנו מגיעים ליום האבל הזה בצורה לא מאוחדת ולא מלוכדת".

גם ח"כ דניאל בן סימון, תקף את עמדתה ואמר כי, "זהו רעיון מביש שמעורר שאט נפש וחלחלה. ראש הממשלה הנרצח ראוי להעצמה עוד יותר גדולה על פועלו המדיני והחברתי. הצעתה של ח"כ וילף פוגעת בזכרו ובמורשתו של ראש הממשלה הנרצח".

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר אמר כי "מפלגת העבודה חיה וקיימת לא מעט בזכות מורשתו של רבין. חייו והירצחו סימלו את המאבק על קיום בית ישראל. בשבילי ובשביל הדורות הבאים, מורשתו של רבין תמשיך להיות סמל לאחיזתנו בארץ הזו. חבל לי שהצעות כאלו באות דווקא מביתו של יצחק ואני מעדיף שנשכח את הקריאה המצערת הזו שמזיקה הזו שמזיקה למורשתו ולדרכנו".

"רבין הפך לסמל של כל מה שהיה יכול להיעשות"

לאחר הסערה שעוררה בקשתה, פרסמה וילף פוסט בנושא בדף הפייסבוק שלה בו היא מסבירה כי "גם דוד בן-גוריון וגם יצחק רבין היו מנהיגים נועזים וגדולים למפלגה", כתבה, "אבל במשך הזמן הם הפכו לסמלים של דברים שונים בתכלית: דוד בן-גוריון מזוהה עם כל מה שנעשה תחת מנהיגותו. יצחק רבין, שנרצח, הפך שלא בטובתו, לסמל של כל מה שהיה יכול להיעשות ונקטע/לא נעשה/לא קרה".

וילף ממשיכה וכותבת כי "בין שני קצוות אלה, מפלגת העבודה שקעה אל תוך אבל על מה שהיה יכול להיות, כואבת את היעלמותו של עתיד ורוד שנקטע באיבו. הותרנו מאחור את התעוזה של העשייה והחזון שאפיינו את רוחה המעשית והפעלתנית של מדינת ישראל ומפלגת העבודה".

חברת הכנסת הסבירה בפוסט את הסיבה שבגינה היא ביקשה מיו"ר העבודה ברק להחליף בין התמונות: "לפני מספר חודשים, זמן קצר לאחר שנכנסתי לכנסת מטעם מפלגת העבודה, הגעתי לישיבתי הראשונה בחדר הסיעה החדש של מפלגת העבודה. הדבר הראשון אליו שמתי לב בחדר היה ציור צבעוני גדול מאוד במסגרת מוזהבת של יצחק רבין ז"ל. בחדר הלא גדול, לציור היה מקום דומיננטי במיוחד מעל למושביהם של יו"ר המפלגה ויו"ר הסיעה. בפינה, במקום הרבה פחות בולט, היה צילום קטן יותר בשחור ולבן של דוד בן-גוריון, ממוסגרת במסגרת אלומיניום פשוטה. עבורי - די היה להביט בחדר הסיעה ובשתי התמונות כדי להבין את תמצית הדרדרותה של מפלגת העבודה מאז רצח ראש הממשלה יצחק רבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully