וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תדון מחדש בפטור משירות צבאי לאברכים

מוטי לוי

19.10.2010 / 12:38

בעקבות עתירות שהוגשו נגד ההחלטה לפטור משירות צבאי בני ישיבות החל מגיל 22, ענתה המדינה לבג"ץ כי הוקם צוות שדן בנושא ויציג את מסקנותיו לממשלה בשבועות הקרובים

הממשלה תדון בשבועות הקרובים מחדש בהחלטתה לאפשר לכל בני הישיבות פטור משירות צבאי החל מגיל 22 ולאפשר להם לעשות שירות אזרחי בלבד. כך הודיע לבג"ץ ביום ראשון עו"ד ענר הלמן מפרקליטות המדינה. ההודעה הגיעה בתגובה לעתירות שהגישו נגד ההחלטה עמותת חדו"ש, הפורום לשוויון בנטל והתנועה לאיכות השלטון.

לפני כשלושה חודשים, במסגרת המדיניות הכלכלית לשנים 2011-2012, החליטה הממשלה לאפשר לבחורי ישיבה החל מגיל 22 לעשות שירות אזרחי במשך שנה, במקום שירות צבאי. ההחלטה נבלעה בתוך מאות דפי התוכנית הכלכלית. בעקבות עתירות שהגישו שלושת העמותות החליטה הממשלה לדחות את ישום החלטת הפטור לתחילת חודש נובמבר. עו"ד הלמן הודיע לבג"ץ על דחייה נוספת, עד 21 בנובמבר.

בתגובת המדינה לבג"ץ נאמר כי צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי דן בשבועות האחרונים בנושא עידוד תעסוקת חרדים והוא עתיד לדון, בין היתר, גם בהחלטת הפטור. הצוות צפוי להגיש את מסקנותיו בימים הקרובים והממשלה תדון בהן באחת מישיבותיה הקרובות. על רקע זה מבקשת הממשלה לדחות את מתן תשובתה לעתירות עד ה-7 בנובמבר.

העמותות מגישות העתירה קוראות לממשלה לפרסם את מסקנותיו של הצוות בראשות גבאי זמן מספק לפני ישיבת הממשלה בו יידון הנושא, בכדי לאפשר את בחינתן ועריכת דיון ציבורי בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully