וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סנע: יש מתקפה של ציונות כמו שפעת

פנחס וולף

19.10.2010 / 12:09

בוועדת הפנים דנו בבקשה לחייב מוסדות ציבור להניף את דגל ישראל. ח"כ א-סנע: "אנחנו רוצים אזרחים טובים או ציונים רעים כמו יגאל עמיר?". מציע החוק, שאול מופז: זו סיבה נוספת להעביר את החוק

"אנחנו עדים בתקופה האחרונה לשפעת, מתקפה כזאת של הציונות" – כך אמר ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) הבוקר (שלישי) בדיון בוועדת הפנים על הצעת חוק של ח"כ שאול מופז (קדימה) לחייב מוסדות ציבור להניף דגל ישראל. "מה זה ציונות?", שאל א-סנע, "זו אידיאולוגיה פוליטית, ויש שרוצים לכפות את האידיאולוגיה ברוב דורסני. מה אנחנו רוצים, אזרחים טובים או ציונים רעים, למשל יגאל עמיר? צריך לעשות איזון. מחר יגישו הצעת חוק שכל אחד ירים על הרכב או החמור דגל מדינה. יש גבול למצב הזה. אם אתה כופה רעיון זה אומר שהרעיון נכשל. אנשים צריכים לעשות דברים מתוך שכנוע פנימי". א-סנע אף הוסיף כי "ראיתי על מוסדות יהודים בחו"ל גם שמרימים שם דגל. הם מתייחסים לדגל כאל דגל העם היהודי".

חברי כנסת אחרים שהשתתפו בדיון זעמו על דבריו של א-סנע. מופז אמר כי, "אני תמה על הדברים של א-סנע. אם היה צריך סיבה נוספת להעביר את החוק הזה, זה דברי הבלע שלו. הזכות שלנו להניף כאן את דגל ישראל ואסור שדברים כאלו ישמעו בכנסת ישראל. צר לי שהם מקבלים במה בדיון כל כך חשוב".

ח"כ פאינה קירשינבאום (ישראל ביתנו) אמרה: "הדברים של טאלב א- סנע מוכיחים בדיוק מדוע חוק הדגל נחוץ במדינת ישראל. לא ראוי שמוסדות המייצגים את המדינה, כמו רשויות מקומיות ומוסדות חינוך, לא יציגו סמל ממלכתי כה בסיסי כמו הדגל לעיני כל. מדובר בייצוגיות אלמנטרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully