וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: עיריית ת"א ממסחרת את כיכר רבין

19.10.2010 / 11:55

ביהמ"ש העליון דן בערעור על האישור שקיבלה עיריית ת"א לגבות תשלום עבור הפגנות בשטחים ציבוריים. השופט פוגלמן: "עיריית ת"א היא גוף ציבורי, לא כלכלי"

בית המשפט העליון הורה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה להגיש בתוך 90 יום את עמדתו בנוגע לגיבוש מדיניות אחידה ברחבי הארץ לגביית תשלום עבור עריכת הפגנות בשטחים ציבוריים.

השופטים דנו בערעור, שהוגש באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא ודפנה קירו-כהן מהתנועה לאיכות השלטון, על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שהתיר לעיריית תל אביב לגבות תשלום עבור קיום הפגנות בשטחים ציבוריים כדוגמת כיכר רבין. במהלך הדיון, אמרה הנשיאה השופטת דורית ביניש כי העירייה גובה תשלום מנופח שפוגע בחופש הביטוי. השופט עוזי פוגלמן העיר כי "עיריית תל אביב היא גוף ציבורי, לא כלכלי. על אף שלאחרונה יש לה נטייה למסחר שטחים ציבוריים".

במהלך הדיון, ניסו השופטים לברר אם הפגנה מסוימת היא של תושבי העיר בלבד ואז אין מקום לגבות עבורה תשלום, אולם העותרים טענו כי העירייה איננה מוסמכת בכל מקרה לגבות תשלום. עורך הדין דן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח, שביקשה להצטרף לעתירה, אמר בדיון, כי "כשם שאין לעירייה סמכות לגבות מהולכי רגל דמי שימוש במדרכות, כך אינה מוסמכת לגבות תשלום עבור קיום הפגנה בכיכר העיר".

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בעקבות דרישת עיריית תל אביב כי התנועה תשלם לה 19,000 שקלים בעבור אישור לקיום הפגנת מחאה בכיכר רבין ב-2005, בה לקחו חלק עשרות בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully