וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבים שזומנו לוועדת טירקל ביקשו שלא להעיד

19.10.2010 / 11:47

שני ערבים ישראלים שהיו על המשט שעשה דרכו לעזה וזומנו להעיד בפני ועדת החקירה, ביקשו שלא להגיע. לטענתם, הוועדה היא "ניסיון התחמקות של הממשלה מוועדת חקירה בינלאומית לאירועי המשט"

ועדת המעקב של ערביי ישראל שיגרה הבוקר (שלישי) מכתב אל ועדת טירקל, בו ביקשה לבטל את עדויותיהם של שני ערבים-ישראלים שהיו על המשט למרמרה. חברי ועדת המעקב, המייצגים את שני פעילי המשט שהיו על המרמרה, מוחמד זידאן מהכפר מנדא וחאמד אבו דעאבוס מרהט, טוענים במכתבם כי אין להכריח את השניים להגיע להעיד, מפני שהועדה היא "ניסיון התחמקות של הממשלה מוועדת חקירה בינלאומית לאירועי המשט" וכן מכיוון שעמדותיהם של חברי הוועדה כבר קבועות מראש.

כזכור, זידאן ואבו דעאבוס לא הגיעו להעיד במועד המקורי שנקבע להם, והשופט בדימוס טירקל איים כי במידה ולא יופיעו יוציאו נגדם צו המחייב את הגעתם.

"ביקשנו מהועדה שתפטור אותנו מהופעה בפניה", אמר אבו דעאבוס לוואלה! חדשות, "אך אם תהיה התעקשות שנגיע, לא יהיה צורך לערב את המשטרה ונופיע בפני הוועדה. התחושה שלנו היא שדעותיהם של חברי הוועדה כבר נקבעו והעקרון שמנחה אותה הוא להלבין את מעמדה של ישראל ולפטור אותה מאחריות לאירועי המשט ולמצב בעזה". אבו דעאבוס התייחס בדבריו להערה שיוחסה לשופט טירקל עצמו, שאמר כי אינו חסיד של מסקנות אישיות, וכן להערותיו של חבר הועדה האלוף במיל' עמוס חורב לראשי ארגוני זכויות אדם שהעידו בפני הוועדה בשבוע שעבר לפיהם אין משבר הומניטרי בעזה. "כל אלו פוגעים במעמד הוועדה", הוסיף אבו דעאבוס, "הרי אנחנו ויתר פעילי המרמרה הותקפנו בלב ים, במים בינלאומיים, על ספינה השייכת למדינה חברה של ישראל. לא אנחנו הקורבנות צריכים לתת דין וחשבון אלא מי שביצע את ההתקפה הברוטלית".

דובר ועדת טירקל עופר לפלר אישר כי מכתב כזה הגיע לידי מזכיר הוועדה עו"ד הושע גוטליב ואמר כי "התשובה למכתב תימסר ישירות לפונה ולא דרך אמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully