וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד פייסבוק: מעבירה את פרטי חבריה

19.10.2010 / 11:33

תביעה ייצוגית בסך 300 מיליון שקל הוגשה נגד הרשת החברתית פייסבוק בטענה כי היא מעבירה את פרטיהם של חבריה לחברות מסחריות. התביעה הוגשה בעקבות תחקיר של ה"וול סטריט ג'ורנל"

תביעת ענק בסך 300 מיליון שקל נגד הרשת החברתית "פייסבוק", הוגשה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים. התביעה הוגשה בעקבות תחקיר שפורסם אתמול בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", לפיו עשרות אפליקציות פופולריות ברשת החברתית מעבירות את פרטיהם של המשתמשמים למפרסמים.

מהתחקיר עולה, כי היישומים, דוגמת Farmville, טקסס הולדם פוקר ו-Frontierville, העבירו לחברות פרסום וחברות מחקר שאוגרות מידע את מספר הזיהוי הייחודי של משתמשי פייסבוק, וזאת ללא כל קשר להגדרות הפרטיות של המשתמש. מספר הזיהוי מאפשר לכל הפחות לברר את שם המשתמש.

במקרים בהם הגדרות הפרטיות של המשתמש אינן נוקשות, ניתן יהיה לגלות כל פרט אחר שלא נחסם, דוגמת גילו, מקום מגוריו ומקצועו. בפייסבוק הודו בפרצה ואמרו כי "מספר הזיהוי עלול להיות משותף בשוגג על ידי הדפדפן של המשתמש או אפליקציה". נוסף על כך, נמסר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי פייסבוק תציג טכנולוגיה חדשה שתחסום את הפרצה.

"פייסבוק רומסת נהלי אבטחת מידע"

בתביעה הייצוגית, שהוגשה בשם שניים ממשתמשי הרשת באמצעות עורכי הדין האני טנוס ואופיר כהן, נטען כי המידע שסיפקו היישומים איפשר לחברות מסחריות שונות לאסוף מידע אודות הרגלי הצריכה והרגלי הגלישה של התובעים, בניגוד להבטחת הפרטיות של פייסבוק. התובעים מעריכים שהנזק שנגרם להם עומד על 300 מיליון שקל, ומעריכים שבישראל ישנם כמיליון משתמשי פייסבוק.

"הגיע הזמן שרשת חברתית לא תזלזל בגולשים ותגרום לפגיעה חמורה בפרטיותם, ובעצם תרמוס נהלי אבטחת מידע כתובים", אמר עו"ד כהן. התנהלותה של פייסבוק עומדת בניגוד להצהרת הפרטיות לה היא מחוייבת. הגולשים לא מודעים לנזק הכבד ולחשיפה מאונס שהם זוכים לה. הגיע הזמן שתושבי ישראל ילמדו ממדינות העולם לעמוד בפרץ נגד גורמים שעושים שימוש שלא כדין בזכויותיהם, ובעיקר בפרטיותם", הוסיף.

בהכנת הידיעה השתתף דניס ויטצ'בסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully