וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: "מופתע מהחשדות נגד מנכ"ל המשרד"

איילה חננאל ופנחס וולף

19.10.2010 / 10:11

ביהמ"ש שחרר למעצר בית למשך שלושה ימים את מנכ"ל משרד הפנים גבי מימון. המנכ"ל חשוד שהשתמש באשת קש, כדי לרכוש מהמנהל שטח למפונים ביד בנימין. שר הפנים ישי: "אני מחזק אותו ברגע הקשה"

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בתל אביב שחרר הבוקר (שלישי) למעצר בית למשך שלושה ימים את מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון. מימון חשוד בעבירות של מרמה במסגרת פרשת הטיית המכרזים ביד בנימין. בעקבות המעצר נמסר מלשכת השר ישי כי "כמו כל חבריו, שר הפנים הופתע מהחשדות נגד מנכ"ל משרדו, כפי שפורסמו בתקשורת. ישי מחזק את מנכ"לו ברגע קשה. מימון ידוע במקצועיותו ובניסיונו הרב בתחומי המשרד. אנו מאחלים לו ומתפללים שהאמת תצא לאור".

בלב הפרשה עומדים חמישה מגרשים ביישוב יד בנימין. על פי החשד, מימון פעל בדרכי זיוף ומרמה כדי לזכות בשניים מהמגרשים. בבקשת המעצר של מימון ויתר החשודים נאמר כי "החשודים חברו בצוותא וביצעו מרמה כלפי מנהל מקרקעי ישראל. באמצעות שימוש באנשי קש, הם שמו לעצמם מטרה לזכות במגרשים שלא יכלו לזכות בהם כדין - כל זאת, תוך זיוף מסמכים".

אחת מאנשי הקש הייתה לפי החשד שושנה פרידמן, ששוחררה אתמול למעצר בית בן חמישה ימים. מעצר בנה של פרידמן, משה צבי פרידמן, החשוד גם הוא בפרשה, הוארך הבוקר עד השעה 20:00 בערב, אז ככל הנראה יישלח למעצר בית. מיוחסות לו עבירות של מרמה והלבנת הון.

חשוד נוסף בפרשה אשר מעצרו הוארך אתמול ביום הוא עופר גואטה, קבלן ויזם שהינו בעל מגרש ביד בנימין. כמו כן בפרשה מעורבים חשודים נוספים.

"ישי סומך על מימון בכל"

מימון מכהן כמנכ"ל משרד הפנים משנת 2009. לפני כן, הוא כיהן כמנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה בין השנים 2006-2009. בשנים 2001-2003 שימש מימון יועץ כלכלי לשר הפנים אלי ישי. בשנת 2006, עם מינויו של אלי ישי לתפקיד שר התמ"ת, מונה מימון למנכ"ל המשרד. בשנת 2009 עבר עם ישי למשרד הפנים ומונה למנכ"ל המשרד.

גורמים המעורים בנעשה במפלגת ש"ס סיפרו אמש לוואלה! חדשות, כי מימון הוא אחד האנשים הקרובים לשר הפנים אלי ישי. לדבריהם, "יש ביניהם קשר אישי עמוק של עשרות שנים". הם הוסיפו, כי ההיכרות בין ישי למימון נוצרה דרך הורי אשתו של ישי, בעת שמימון גר בשכנות אליהם בנתיבות. עם זאת, הם ציינו כי מימון הוא דמות די אנונימית בקרב פעילי השטח של ש"ס.

גורמים בתוך המפלגה הוסיפו, כי ישי מעריך את מימון וסומך עליו. לדבריהם, "יש שני סוגי שרים - יש שר שמתווה מדיניות ומנכ"ל שמבצע אותה, ויש שר שהמנכ"ל שלו גם מתווה וגם מבצע. אלי ישי הוא מהסוג השני, הוא סומך על מימון בכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully