וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: מדינה יהודית, ברור

ד"ר ראובן ברקו

19.10.2010 / 7:49

התביעה לזכות השיבה של הפליטים לתוך ישראל אינה יורדת מעל סדר היום הפלסטיני. מדובר באבסורד שבמסגרתו מבקשים הפלשתינים להקים לעצמם מדינה, אך את אזרחיהם הם מבקשים להושיב במדינתו של השכן - ישראל. לכל ברור כי מטרתה של תביעה זו היא לחסל את מדינת היהודים באמצעות הדמוגרפיה.

כחלק ממתקפה זו נוספה בד בבד תביעתם של ארגונים המייצגים חלק מערביי ישראל, התובעים - לכאורה בשם המיעוט הערבי בארץ (כ?20 אחוזים) - לכפות על הרוב בישראל לשנות את הגדרתה של המדינה ממדינתו של העם היהודי, המקנה זכויות שוות לכל אזרחיה, ל"מדינת כל אזרחיה" וביטול צביונה היהודי.

תביעת ישראל מהרשות הפלסטינית כי תכיר בה כמדינה יהודית נובעת ממניע של הגנה עצמית. תביעה זו נועדה לבלום את המזימה הפלסטינית להציף את ישראל בפליטים, וגם כדי לקבע בתודעת הפלסטינים את צביונה היהודי של המדינה. חוק האזרחות, המחייב הכרה ואמונים במדינת ישראל כמדינה יהודית, נועד גם הוא לבלום את היוזמות להכחיד את מדינת היהודים בתחכום ובמניפולציות דמוגרפיות צדקניות.

מי שהסתובב בשטחים לפני ה"אינתיפאדות" למיניהן יכול היה לפגוש שם פלשתינים זקנים המגלגלים סיגריית טבק "בלדי" ירקרקת, ומתבטאים בציניות לגבי מקורו של העם הפלסטיני החדש. הם התייחסו אליו כאל "בנם הבלתי חוקי של אב אנגלי ואם יהודייה". ולכן נשאלת השאלה אם זה הגיוני שעם עתיק כמו העם היהודי, אשר זכויותיו על הארץ מעוגנות גם בתנ"ך וגם, תתפלאו, בקוראן, אמור לקבל הכרה מהעם הפלסטיני, עם שאפילו הקוראן אינו מכיר בו?

היהדות התבטלה

בלי לגלוש להיסטוריה רחוקה מדי, די אם נזכיר כי שלטון היהודים בארץ ישראל והרס הבית השני אירעו כ?600 שנה לפני שמוחמד, נביא המוסלמים, נולד. בשורש הסכסוך בין מוחמד ליהודים היה דווקא סירובם להכיר בו ולהקנות לגיטימציה לשליחותו. בנימין ד'יזראלי התייחס לאנטישמי בריטי שהתקיפו? מעל דוכן הפרלמנט באומרו כי "כשאבותיך רעו חזירים, אבותיי הקימו ממלכה לתפארת בירושלים". הוא לא ציפה ללגיטימיות ממשנאיו, גם אם הם שיכללו את הדרך להחזיק נכון את כוס התה ולהפטיר משפטים סתומים בכסות אינטליגנטית על מזג האוויר.

לכן לא נכון להציף ביוזמתנו את מוטיב ההכרה בישראל כמדינת העם היהודי באזור הרוחש שנאת יהודים עתיקה. האמת היא שהערבים דווקא כן מכירים בישראל כיהודית, ועדות לכך היא העובדה כי דווקא יהדותה של ישראל היא הסיבה האמיתית הגורמת להם לקרוא בסיסמאותיהם ל"השמדת מדינת היהודים". זו אמנם דרך עצובה להכרתם בישראל כמדינה יהודית, אבל שום הצהרה אחרת לא תשנה זאת.

הדרישה שמשטרים ערביים מוסלמיים, המוצפים עד צוואר בקיצונים איסלמים במדינותיהם, יכירו בישראל כמדינה יהודית מסוכנת למשטרים אלה עצמם. זאת משום שיש לזכור כי האיסלם אינו מכיר ביהדות כדת בעלת זכויות לאומיות. לטעמם של כלי הקודש האיסלמיים, היהדות (כמו הנצרות) התבטלה מאז הופיע האיסלם כדת העדכנית. יש עוצמות והתניות טובות יותר שיש לאתגר בהן את רצון הפלסטינים לשלום. דווקא מתוך ביטחון בזהותנו ובזכותנו על הארץ, אין אנו צריכים לבקש מהם הכרה.

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully