וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי ארה"ב: יוצאים למאבק בעד ישראל

יעקב אחימאיר

19.10.2010 / 7:42

אולי זו אינה הכוונה, אבל בוודאי זו התוצאה: בקרב הממסד היהודי בארה"ב החליטו להוריד את הכפפות הפוליטיות. כך זה נראה, ובבירור. הליגה נגד השמצה - ארגון שנועד בעת היווסדו, לפני קרוב למאה שנה, להצביע על תופעות של פגיעה בזכויות אדם, אנטישמיות, אפליה והכפשה על רקע דתי ולהילחם בהן - החליט לפרסם רשימה, אפשר לכנותה "רשימה שחורה", של עשרה גופים יהודיים אשר עקב צבעם הפוליטי, שמאל קיצוני, פוגעים בתדמיתה של ישראל מחמת הביקורת החריפה שהם מותחים על מדיניותה בשאלת העימות עם הפלסטינים.

בוודאי, יהדות ארה"ב אינה צבועה בגוון פוליטי יחיד. די אם נציין שרוב יהודי ארה"ב מצביעים למפלגה הדמוקרטית, וכך יעשו גם בבחירות לקונגרס בעוד כשבועיים, גם אם יש לציין סקר שנערך לאחרונה על ידי הוועד היהודי?אמריקני, שבו ניכרת ירידה בתמיכת הקול היהודי בנשיא אובמה.

אולי זו הקרקע הפורייה לנאום יוצא הדופן שנשא לאחרונה רופרט מרדוק, איל העיתונות והטלוויזיה, בעת שהוענק לו פרס הוקרה מטעם הליגה נגד השמצה. מרדוק, שאמצעי תקשורת חשובים נמצאים בשליטתו - רשת פוקס ניוז, "וול?סטריט ג'ורנל" ועוד - יצא בחריפות רבה נגד מה שכינה "המלחמה הרכה" במדינת ישראל: לא עוד שימוש באמצעים קונבנציונליים, כמו הניסיון למחוק את ישראל באמצעות כוח צבאי, או שימוש בנשק הטרור. ב"מלחמה הרכה", לדברי מרדוק, משתמשים במדיה ובארגונים רב?לאומיים ולא ממשלתיים. כולם עושים יד אחת כדי להפוך את ישראל ל"מדינה מצורעת", ונימות אנטישמיות מסוות את עצמן בתוך ויכוח פוליטי.

התבטאויות מרוככות יותר

מרדוק, עקב הונו, השפעתו ומרכזיותו בעולם התקשורת, הוא אדם שיכול "להרים טלפון" לאישי שלטון רבים, ועל כן ראויה לתשומת הלב ההאשמה שהוא מטיח בארה"ב של אובאמה.

"יש הסבורים שאם אמריקה חותרת לרכוש אמון בעולם המוסלמי כדי לקדם את השלום, על וושינגטון ליצור מרחק כלשהו בינה ובין ישראל. אבל השקפתי מנוגדת", הדגיש מרדוק. "יחסים עכורים בין ישראל ובין ארה"ב הם רק ערובה לכך שסבלם של הפלסטינים יימשך".

הבחנה זו עולה בקנה אחד עם התבטאויות מרוככות יותר של ארה"ב כלפי ישראל, מכפי שהיו בעבר. והרי לנו עדיין זכורה המלחמה הדיפלומטית כשנודע על תכנון הבנייה בשכונת רמת שלמה בצפון ירושלים. ועתה, יש להדגיש, נשמעות נימות אחרות. מעין הכרה של ארה"ב ב"אופי המיוחד של המדינה הישראלית. זוהי מדינה למען העם היהודי", אמר דובר מחלקת המדינה לפני ימים אחדים. או, התגובה המאופקת ("אכזבה") שהשמיע הממשל לנוכח מכרזי הבנייה החדשים בשכונות בירושלים שמעבר לקו הירוק.

מה עלינו ללמוד מהשינוי? הוא, כמו גם הרשימה של הליגה נגד השמצה, מתרחשים על רקע המתח בטרם הבחירות לקונגרס. עתה כל קול נחשב. פרסום "הרשימה השחורה" מאותת, גם לממשל, כי ביקורת חריפה על ישראל תיתקל בתגובה, גם במחיר מלחמה פנימית בקרב יהודי ארה"ב. עתה דומה שגם הממשל מגלה אי רצון להחריף את היחסים עם ישראל. אבל כל אלה אינם מרמזים על מה שעלול להתחולל לאחר הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully