וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הציבור: הממשלה לא מטפלת בעוני

19.10.2010 / 4:10

לקראת היום הבינלאומי למאבק בעוני ערך מכון מדגם סקר בקרב הציבור היהודי בארץ. כמעט כל הציבור מבקר את הממשלה על התמודדותה בסוגיה. מהסקר עולה: להגביר המימון הממשלתי לחינוך ורווחה

שיעור מזערי של אזרחי ישראל מביעים שביעות רצון ממדיניות הממשלה הנוכחית בתחום העוני, כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון מדגם ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (501 מרואיינים) של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. לפי הסקר 98% מאזרחי ישראל קוראים לממשלה להגדיל את הוצאות המדינה לטובת מדיניות והשקעות חברתיות שמטרתן צמצום הפערים החברתיים וממדי העוני, לעומת זאת, רק 0.4% מהמשיבים סבורים כי הממשלה אינה צריכה להגדיל את השקעותיה בתחום.

עוד מלמדים נתוני הסקר כי הציבור סבור שהשקעה בחינוך היא המפתח למילוט מעוני. 38.4% מהמשיבים בחרו בהשקעה בחינוך כנושא החשוב ביותר. 20.5% מציעים להציב את תחום תעסוקה במקום הראשון ו-16.3% נוספים רואים בהשקעה בבריאות מפתח להתמודדות עם בעיות העוני בישראל.

להעלות מיסים לעשירונים העליונים

עוד עולה מהסקר כי יותר ממחצית מהציבור (56.5% ) בישראל מצדד בהעלאת מסים למימון מעורבות ממשלתית נוספת במטרה לצמצם את ממדי העוני. המקור המועדף על ידי הציבור למימון מדיניות ממשלתית בנושא העוני הוא תמלוגים ומסים מרווחי מגז (29.7%). מקור מימון מועדף נוסף הוא הגדלת המיסוי על ההון (19.3%). נתוני הסקר מלמדים כי הציבור מאמין כי נכון וראוי שהעשירונים העליונים ייקחו חלק גדול יותר בנטל ההתמודדות עם בעיות החברה.

שני שליש (64.5%) מהנשאלים מעניקים לממשלה ציון נמוך ונמוך מאוד בהתמודדותה עם תופעת העוני. רק 9% מהנשאלים מביעים שביעות רצון מהמדיניות הממשלתית הנוכחית.

לדברי פרופ' יונה רוזנפלד, חתן פרס ישראל לעבודה סוציאלית ויו"ר הפורום לציון היום הבינלאומי למאבק בעוני, "הסקר מלמד על דאגה גוברת בקרב הציבור מהשלכות הפערים המתרחבים. בניגוד למיתוסים על תמיכה ציבורית בצמצום התערבות הממשלה, הציבור תובע מהממשלה להתערב ולעשות יותר". ד"ר רוני סטריאר מביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה טוען כי "אם רק 9% מהציבור שבעי רצון מהמדיניות, על נתניהו לשנס מותניים ולשנותה. בדיונים לרגל היום הבינלאומי למאבק בעוני במשכן הכנסת, נתבע כי תוכן תכנית חומש לצמצום ממדי העוני. שר הרווחה והגורמים המקצועיים במשרדו יהיו אתנו והם תומכים בעמדתנו".

  • עוד באותו נושא:
  • עוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully