וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצהרת נאמנות ליהודים? נתניהו שוב מזגזג"

פנחס וולף וניר יהב

18.10.2010 / 22:30

במערכת הפוליטית תקפו את רה"מ, לאחר שהורה לשנות את התיקון המוצע לחוק האזרחות, כך שגם מתאזרחים יהודים יצהירו אמונים לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אורון: נתניהו מתנהל באורח מביך, פתטי ובעיקר אנטי-מנהיגותי

חברי כנסת מהאופוזיציה מתחו הערב (שני) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הנחייתו לשנות את התיקון המוצע לחוק האזרחות, כך שגם מתאזרחים יהודים יצהירו אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית". חברי הכנסת האשימו את נתניהו בכניעה ללחץ הציבורי וטענו כי הוא נטול עמוד שדרה.

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר כי "ראש הממשלה מוסיף לזגזג ולהתנהל באורח מביך, פתטי ובעיקר אנטי-מנהיגותי. חוק הנאמנות נותר מעשה מכוער ומיותר גם אחרי הצעת ראש הממשלה להוסיף למצהירים גם את הציבור היהודי. אחרי שנע ונד בין כל הלוחצים והנוסחים, מוטב שישנה עמדתו פעם נוספת וייסוג לחלוטין מהיוזמה האומללה הזו".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הזהיר כי "רגע לפני שנתניהו ייכנע שוב, והפעם לשותפיו החרדים, שצפויים להתנגד להחלת שבועת הנאמנות גם על יהודים, אני קורא לנתניהו להשלים את מהלך ההתקפלות מן התיקון המטופש ולהסיר אותו מסדר היום. כך ימוזער הנזק שכבר נגרם לשמה הטוב של מדינת ישראל. זה חוק נטול כל תועלת ממשית".

גם ח"כ שלמה מולה (קדימה) התייחס להודעת נתניהו ואמר כי "שוב אנו רואים את הזגזג של ראש הממשלה. עתה הוא רוצה להחיל את חוק האזרחות גם על זכאי חוק השבות ובכך לפגוע בערכי היסוד של מגילת העצמאות. כדאי מאוד שראש הממשלה יתחיל לתפקד כמנהיג ויפסיק להיגרר אחרי הדמגוגיה של ליברמן".

ח"כ אחמד טיבי לא התרצה אף הוא מהנחיית ראש הממשלה ואמר כי "הרעיון במקורו רע. אין לו מקום בנוסח הזה - לא כלפי יהודים ולא כלפי ערבים, אלא אם כן מישהו מרגיש צורך להכנע לגחמות של ליברמן, או להתחרות בפאשיזם שלו. כפיית זהות ערכית או רעיונית על ערבים, או יהודים כאחד, היא מיותרת לחלוטין. היא תכתיב מיותר וניסיון לכפות אידיאולוגיה, שיהודים וערבים חייבים להתנגד לו בתוקף. על ראש הממשלה לדעת כי מי שנגרר אחרי הפאשיזם של ליברמן - סופו לטבוע במים הרדודים של שגעונותיו". טיבי הוסיף ואמר כי "התוספת של יהודים לא מקהה מעוקץ הכוונה המקורית של התיקון - לאלץ ערבים להישבע אמונים ליהדות המדינה".

ביקורת גם בקואליציה

גם חברים בקואליציה מתחו ביקורת על החלטתו של נתניהו. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "במקום שראש הממשלה יעסוק בבעיות האמיתות של אזרחי המדינה כמו מצוקת הדיור, הוא עוסק בשטויות. ההצהרה לא תועיל בדבר למדינה או לאזרחיה. אני מתנגד ומקווה שלא יימצא לכך רוב".

השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן (העבודה) ציין כי "התיקון הנוסף לחוק האזרחות אינו ממזער את הנזק הנגרם ממנו לתדמיתה של ישראל בזירה הבינלאומית וליחסי יהודים-ערבים".

רק השר מיכאל איתן (ליכוד) הגיב בחיוב להנחייתו של נתניהו. איתן אמר לוואלה! חדשות כי "אני שמח שראש הממשלה אימץ את עמדתי, לפיה החוק הזה ראוי בתנאי שהוא יוחל על כי מי שמבקש לקבל על עצמו אזרחות ישראל, כאשר הוא מכיר גם במאפייניה היהודיים של המדינה אבל גם כמתחייב מאופיה הדמוקרטי. אם היינו מחילים רק על מתאזרחים מכוח חוק האזרחות, כל הביטוי דמוקרטי היה כלעג וקלס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully