וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הפנים נעצר בחשד לקבלת דבר במרמה

איילה חננאל ומוטי לוי

18.10.2010 / 20:24

במסגרת חקירה של היחידה הכלכלית של המשטרה בנוגע לפרויקט נדל"ן ביישוב יד בנימין, נעצרו מספר חשודים, בהם מנכ"ל משרד הפנים גבי מימון, הנחשב למקורבו של אלי ישי

מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, נעצר הערב (שני) בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. זאת בעקבות חקירה המתנהלת ביחידה הכלכלית לה"ב 433, העוסקת בחשדות לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון במסגרת פרויקט נדל"ן ביישוב יד בנימין.

יחד עם מימון עוכבו לחקירה ונעצרו חשודים נוספים. על פי החשד, חלק מהם זכו במרמה במכרז רכישת מגרשים ביד בנימין. בשעה זו מובאים שניים מהחשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

מימון מכהן כמנכ"ל משרד הפנים משנת 2009. לפני כן, הוא כיהן כמנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה בין השנים 2006-2009. בשנים 2001-2003 שימש מימון יועץ כלכלי לשר הפנים אלי ישי. בשנת 2006, עם מינויו של אלי ישי לתפקיד שר התמ"ת, מונה מימון למנכ"ל המשרד. בשנת 2009 עבר עם ישי למשרד הפנים ומונה למנכ"ל המשרד.

גורמים המעורים בנעשה במפלגת ש"ס סיפרו הערב לוואלה! חדשות, כי מימון הוא אחד האנשים הקרובים לשר הפנים אלי ישי. לדבריהם, "יש ביניהם קשר אישי עמוק של עשרות שנים". הם הוסיפו, כי ההיכרות בין ישי למימון נוצרה דרך הורי אשתו של ישי, בעת שמימון גר בשכנות אליהם בנתיבות. עם זאת, הם ציינו כי מימון הוא דמות די אנונימית בקרב פעילי השטח של ש"ס.

גורמים בתוך המפלגה הוסיפו, כי ישי מעריך את מימון וסומך עליו. לדבריהם, "יש שני סוגי שרים - יש שר שמתווה מדיניות ומנכ"ל שמבצע אותה, ויש שר שהמנכ"ל שלו גם מתווה וגם מבצע. אלי ישי הוא מהסוג השני, הוא סומך על מימון בכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully