וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ נכנע: הצהרת נאמנות גם למתאזרחים יהודים

18.10.2010 / 20:07

הלחץ עשה את שלו: נתניהו הורה לשר המשפטים להכין הצעת חוק ממשלתית לפיה גם מתאזרחים יהודים שעלו לארץ מכוח חוק השבות, יצהירו אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שני) את שר המשפטים יעקב נאמן להכין הצעת חוק ממשלתית, לפיה גם מתאזרחים יהודים יצהירו אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית". בכך אימץ נתניהו הצעה שנאמן עצמו העלה לפני כשבוע, לפיה התיקון לחוק האזרחות המתנה קבלת אזרחות ישראלית בשבועת אמונים למדינה, יחול גם על יהודים שעלו לארץ מכוח חוק השבות וטרם התאזרחו.

ביום ראשון שעבר אישרה הממשלה את התיקון שהוצע לחוק האזרחות, לפיו מתאזרחים שאינם יהודים יצטרכו להצהיר אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית". 22 שרים הצביעו בעד ההצעה, ואילו שמונה שרים התנגדו לתיקון: כל שרי מפלגת העבודה, כולל שר הביטחון אהוד ברק, ושרי הליכוד דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן. התיקון המוצע שאושר בממשלה טעון את אישור הכנסת.

בישיבת הממשלה בשבוע שעבר שאישרה את שינוי חוק הנאמנות, ראש הממשלה הביע תמיכה עקרונית בהחלת השינוי גם על מתאזרחים יהודים לפי חוק השבות, כפי שהציע שר המשפטים יעקב נאמן. בעקבות הסתייגות שהעלה שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין (ליכוד), נתניהו ביקש מנאמן לבחון את הסוגיה בנפרד. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב כי נעשתה בחינה נוספת שבעקבותיה ראש הממשלה החליט להנחות את שר המשפטים לקדם את היוזמה לכדי הצעת חוק ממשלתית.

ברק התנגד לתיקון המוצע, לאחר שהממשלה סירבה לקבל את הצעתו לשנות את נוסח הצהרת האמונים, כך שהמתאזרחים יצהירו אמונים ל"מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות". ברק אמר כי "מי שלא מקבל את עקרונות המילים 'ברוח מדינת העצמאות', ספק אם הוא ראוי לשבת מול שולחן הממשלה". בסביבתו הוסיפו כי היה ברור שאילו ראש הממשלה היה מעלה להצבעה את הצעת התיקון של ברק, היה לכך רוב ברור.

במוצאי שבת הפגינו אלפי בני אדם בתל אביב נגד התיקון המוצע לחוק האזרחות ונגד מה שהם מכנים "מגמות הפאשיזציה הפושות בחברה הישראלית". המפגינים צעדו מגן מאיר לכיוון בסיס הקריה בקריאה "די לחקיקה הגזענית". במהלך התהלוכה אמר יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון כי, "מתקפת החקיקה האנטי אזרחית ודמוקרטית נועדה להדיר את האוכלוסייה הערבית מהמשחק הדמוקרטי ולהנציח שלטון ימני אתנוקרטי לדורות. טוב שהמחנה האזרחי מתעורר". ח"כ אורון הוסיף כי ההפגנה יוצאת "נגד שני נושאים עקרוניים שהם בלתי נפרדים מבחינתי. האחד הוא עצירת הגזענות והפאשיזם והשני כניסה למשא ומתן עם הפלסטינים – הקפאת החוקים הגזעניים והקפאת הבנייה בהתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully