וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבהלה: ספק אם לתורמת האיברים היה סרטן

אריאל נוי, וואלה! חדשות

18.10.2010 / 19:42

על פי בדיקה פתולוגית נוספת, כלל לא בטוח שהאישה שמתה ואיבריה הושתלו בארבעה חולים הייתה חולה בסרטן. ממשרד הבריאות נמסר שהבדיקה נמשכת ושהדגימות יישלחו לחוות דעת פתולוגית נוספת בארץ ובעולם

תאגיד כאן

בעקבות הפרסומים לפיהם איבריה של חולת סרטן שמתה לפני כשבועיים הושתלו בגופם של ארבעה חולים, הודיע משרד הבריאות כי מבדיקה פתולוגית נוספת שממצאיה התקבלו הערב (שני) עולה ספק בקשר לאבחנת הסרטן. הדגימות נשלחו לחוות דעת פתולוגית נוספת בארץ ובעולם. הודעה נמסרה לרופאים המטפלים.

הבוקר פורסם כי שתי ריאותיה של המנוחה הושתלו בבית החולים בילינסון בחולה אחד, שתי כליותיה הושתלו בשני חולים נוספים, ובבית החולים הדסה עין-כרם הושתל הכבד בחולה נוסף. במשרד הבריאות הבהירו לאחר הפרסום כי הסרטן התגלה בגופה של המנוחה בבדיקה שנערכה בלבלב שנראה דלקתי, לאחר מותה. "מתוצאות בדיקת מעבדה עולה כי נמצא גידול ממאיר בשלב ראשוני של המחלה שלא נתן כל ביטוי קליני או מעבדתי הניתן לגילוי מוקדם", נמסר.

עוד נמסר כי המושתלים עודכנו על ידי הרופאים המטפלים בהם. במשרד הבריאות מדגישים, כי תופעה של העברת מחלות מתורם לנתרם ידועה ומוכרת בעולם כולו ו"על מנת להסיר כל ספק, הם יהיו נתונים למעקב רפואי מיוחד". מבית החולים הדסה עין-כרם נמסר: "אנחנו מבחינתנו קיבלנו כבד, ורק אחרי שהוא הושתל הובהר לנו מצבו. אנחנו כרגע במעקב אחרי המושתל ומצבו טוב".

המושתלים המאושפזים בבית החולים בילינסון סירבו להתראיין. מצבם וכן מצב המושתלת בהדסה מוגדר כטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully