וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסק משפטה של אם שהואשמה בהרג בתה התינוקת

רמי שני

18.10.2010 / 18:12

בית המשפטי הורה להפסיק את ההליכים המתנהלים נגד גלית אמזלג, תושבת באר שבע שהואשמה לפני כשנתיים בהרג בתה התינוקת לאחר שנולדה. זאת בעקבות חוות דעת פסיכיאטרית לפיה היא אינה כשירה לעמוד לדין

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה היום (שני) על הפסקת ההליכים המשפטיים נגד גלית אמזלג, שהואשמה בהמתת בתה זמן קצר לאחר לידתה. בית המשפט קיבל בכך את חוות דעתו של הפסיכיאטר המחוזי בדרום, שקבע כי אמזלג סובלת ממחלת נפש ואינה מסוגלת לעמוד לדין על מעשיה.

הבקשה לעצור את ההליכים נגד אמזלג הוגשה על ידי עורך הדין שלה תומר אורינוב. זאת נוכח חוות הדעת הפסיכיאטרית שהתקבלה בעניינה בימים האחרונים. הפרקליטות התנגדה לבקשה, אך ציינה כי תסכים לה אם תכלול סעיף, לפיו לא ניתן לנהל את המשפט בשלב זה - אך אם יוחלט לחדש את ההליכים, יהיה צורך לדון שוב בשאלת האחריות. עורכת הדין סיגל עמר כהן מהפרקליטות אמרה כי "איננו מסכימים לקביעה בחוות הדעת לפיה הנאשמת אינה אחראית למעשיה, ואולם לאחר שאנו דנים היום בשאלת הפסקת ההליכים, ממילא באם היה ויחודשו ההליכים, תתעורר שאלת האחריות פעם נוספת".

מציאתה גופתה של התינוקת לוותה בסערה ציבורית, שנרגעה בעקבות מעצרה של אמזלג ופתיחת ההליך המשפטי נגדה. מכתב האישום שהוגש נגדה בחודש דצמבר בשנת 2008, עולה כי אמזלג נכנסה להריון מיחסיה עם אדם עמו הייתה בקשר רומנטי. היא חשה את תחילת הלידה כאשר הייתה בביתה, שם נכנסה לחדר השירותים בדירה, התקשרה למד"א, הזדהתה בשם בדוי ודיווחה למוקד על התקדמות הלידה. אמזלג קיבלה הנחיות טלפוניות וילדה תינוקת במשקל של כ-3 ק"ג. לפי כתב האישום, לאחר הלידה היא הניחה את התינוקת יחד עם השליה בדלי סגור אשר אותו השליכה במכולת אשפה המצויה בקרבת דירתה.

"לא ניתן להמשיך בהליכים"

עורך הדין של אמלזג, תומר אורינוב, ביקש כבר בראשית ההליך המשפטי שאמזלג תועמד לבדיקה פסיכיאטרית. הוא חשש, כי היא כלל אינה מבינה באיזה מעמד היא נמצאת ומהו ההליך המתנהל בעניינה. היא נבדקה מספר פעמים על ידי הפסיכיאטר המחוזי, שקבע בתחילה כי היא בעלת אינטליגנציה נמוכה, סובלת מליקוי סביבתי או מליקוי למידה, אך לא ממחלה פסיכוטית. חוות דעת זו לא תאמה את התנהגותה של אמזלג. הפסיכיאטר המחוזי התבקש לבחון שוב את מצבה. הוא אכן עשה זאת ומסר חוות דעת שונה, המצביעה על כך שהאישה אינה יכולה לעמוד לדין.

"בחוות הדעת שהתקבלה לאחרונה, הרביעית במספר, ציין הפסיכיאטר המחוזי כי כפי שאף הדגישו באי כח הצדדים, הנאשמת סובלת ממחלה נפשית ואינה מסוגלת לעמוד לדין. בנסיבות אלה ולאור ממצאי חוות הדעת האחרונה, אין ספק כי לא ניתן להמשיך בהליכים בעניינה של הנאשמת, יש להורות על הפסקתם", כתבה השופטת ד"ר דפנה אבניאלי בהחלטתה. היא הורתה לעצור את ההליכים ולהמשיך את הטיפול שאמזלג מקבלת באגף הפסיכיאטרי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אצל ד"ר יובל שורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully