וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

43% מהנערים היהודים: הערבים טיפשים מאיתנו

אמילי גרינצוויג

18.10.2010 / 17:05

לפי סקר שנערך עבוד ארגון "אג'נדה", גם 32% מבני הנוער הערבים בישראל חושבים שיהודים חכמים יותר מערבים. בנוסף, 79% מבני הנוער היהודים אינם מוכנים לקיים קשרים חברתיים עם ערבים

43% מבני הנוער היהודים ו-32% מבני הנוער הערבים בישראל חושבים כי יהודים חכמים יותר מערבים. כך עולה מסקר שערך מכון דחף בהנהלת ד"ר מינה צמח עבור ארגון אג'נדה - המרכז לקידום שינוי חברתי בכלי התקשורת. מנתוני הסקר עולה עוד, כי 42% מבני הנוער הערבים ו-43% מבני הנוער היהודים חושבים שרמת התרבות היהודית גבוהה יותר מזו הערבית, וכן כי מרבית בני הנוער, ערבים ויהודים כאחד, חושבים כי ערבים אלימים יותר מיהודים.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 507 בני נוער יהודים ו-304 בני נוער ערבים, בגילאי 18-13, במסגרת פרויקט "מתחברים" של מרכז "אג'נדה", בו מתעדים בני נוער ערבים ויהודים את חייהם, בדומה לסדרה "מחוברים". הסרטונים שהוכנו במסגרת הפרויקט יופצו ברשת האינטרנט במסגרת ערוץ "יו טיוב" ייעודי.

עוד עולה מהסקר, כי 57% מבני הנוער היהודים ו-48% מבני הנוער הערבים חושבים כי אפשר לתת אמון בבני הנוער מהמגזר האחר. עם זאת, כאשר נשאלו בני הנוער על מידת נכונותם לקיים קשר חברתי עם בני המגזר השני, ניכרה רמת נכונות גבוהה יותר בקרב בני הנוער הערבים.

באשר לרמת הנכונות ללימודים משותפים לא ניכרו פערים משמעותיים בין המגזרים, אולם בקרב בני הנוער הערבים ניכרה נכונות גבוהה יותר באופן משמעותי לקשרי חברות ושכנות. 38% מבני הנוער הערבים אמרו כי הם "מוכנים בהחלט" לקיים יחסי חברות עם בני המגזר האחר, ואילו רק 21% אחוזים מבני הנוער היהודים הצהירו על נכונות דומה. נתון דומה ניכר גם במוכנות להתגורר באותה שכונת מגורים, כאשר במקרה זה 34% מבני הנוער הערבים אמרו כי הם מוכנים לכך בהחלט, לעומת 23% בקרב בני הנוער היהודים.

בבחינת הקשר בין מאפייני מגדר לבין העמדות שנבדקו, במגזר היהודי לא נמצאו הבדלים מגדריים בנכונות לקשרים חברתיים. עם זאת, מהנתונים עולה כי בנים במגזר הערבי חושבים שבני נוער יהודים אינם אינטליגנטים ויותר אלימים יותר מבנות. בנוסף, בנות ערביות מוכנות לקשרים עם יהודים יותר מבנים. הנכונות לקשרים חברתיים יורדת עם עליית הקרבה לדת, הן במגזר היהודי והן בקרב המוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully