וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני הנוער בלוד נמאס מהתדמית של "עיר פשע"

18.10.2010 / 15:54

חברי מועצת הנוער בלוד מוחים על אופן הסיקור התקשורתי של מעשי הפשע והאלימות בעיר. "הכתבות ערוכות בצורה מגמתית ומנותקת מהמציאות", הם אומרים ומבטיחים לגדל את ילדיהם בלוד

מסר זועם של אופטימיות מצעירי לוד: מועצת הנוער בעיר מוחה על האופן החד הצדדי והשלילי שבה מוצגת, לטענתה, לוד בתקשורת בתקופה האחרונה. "הכתבות בטלוויזיה ערוכות בצורה מגמתית ומנותקת מהמציאות" אומרים צעירי לוד. "נעשים פה הרבה מעשים, רבים וטובים, על ידי צעירים ומבוגרים כאחד, אבל כל מקרה רצח בעיר שואב את הסיקור העיתונאי למקומות הכי נמוכים ושטחיים".

24 חברים יש במועצת הנוער בלוד ולכולם ברור מעל לכל ספק: את הילדים שלהם הם יגדלו בלוד. "אם היו מבקשים מאיתנו למתג את לוד, היינו בוחרים משפטים כמו: עיר משפחתית וחמה, או עיר שבה כולם מכירים את כולם", אומרים חברי המועצה.

מועצת הנוער בלוד הייתה לא יותר מקוריוז חסר השפעה עד לפני שלוש שנים. "היינו אז בסך הכל חמישה חברים במועצה, כולל נערים", מספר עמי טרבלסי, מנחה מועצת הנוער. "היום אנחנו מייצגים 80% מבני הנוער בעיר. כל תנועות הנוער, ערביות ויהודיות, זוכות לייצוג הולם במועצה. המטרה שלנו היא להביא את דברם של 6,400 בני הנוער בעיר אל פתחו של ראש העיר, על ידי חברי המועצה".

כל קטטה נגמרת בהתערבות משטרתית

סוגיית האלימות ברחובות לוד, שזכתה לסיקור נרחב בשבועות האחרונים נופחה מעבר לכל פרופורציה הגיונית לדעת החברים במועצה. ידידיה, מדריך בתנועת בני עקיבא, עורך סיורים בשכונת רמת אשכול בעיר מדי יום, ללא פחד. לדבריו, "השכונה מורכבת מ-80% ערבים, ועוד 20% אתיופים בעיקר. הייתה תקופה שההורים של החניכים שלי פחדו לשלוח את החניכים לפעילויות. מאז שמג"ב התחיל לפעול בשטח, כל קטטה נגמרת בהתערבות משטרתית, ואני יכול לצעוד ברחובות בכיף ולשכנע את החניכים לחזור לפעילות רגילה".

קוראל, נציגת בית הספר רמלה-לוד מספרת על אידיליה בבית ספרה ועל סביבה מעורבת של יהודים וערבים שחיים בחברות אמיתית אחד לצד השני, מכיתה ט' עד י"ב. "יש לי המון חברים ערבים", היא מספרת, "אני יוצאת איתם לבלות. הם באים אליי הביתה, ואני אליהם בלי בעיה. באופן כללי, העיר לוד היא לא עיר אלימה. הכתבות האחרונות בטלוויזיה נערכו בצורה לא הוגנת והושמטו מהן דברים שאנחנו אמרנו למצלמה לטובת העיר". שרי, נציגת תנועת הצופים ובית הספר "אורט" לוד משלימה את דבריה של קוראל ואומרת שלוד אינה עיר פשע. "בנתניה קורים אותם דברים בדיוק כל הזמן", היא אומרת.

מוסא, נציג הצופים הערבים, מרגיש שהאחריות המנהיגותית והיוזמה של הצעירים סוחפות אחריה את המבוגרים בעיר. "הדורות הבאים בלוד יזכו ליהנות מעיר שכיף לחיות בה", הוא אומר. "אני ללא ספק אגדל פה את ילדיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully