וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים ימנעו חיפוש פולשני על נשים שנעצרו?

18.10.2010 / 15:45

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת דרשה מהמשטרה להעביר לידיה את נהלי החיפוש על עצירים, בעקבות תלונות על השפלת פעילות ימין. ח"כ חוטובלי: "נתקן את הנהלים כך שתהיה יותר רגישות לכבודן של נשים עצורות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יותם בן דוד)

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת דרשה היום (שני) מהמשרד לביטחון הפנים ומהמשטרה להעביר לידיה את נהלי החיפוש על עצירים. זאת בעקבות תלונות שהתקבלו בוועדה, לפיהן שוטרים וסוהרים אינם מתייחסים ברגישות הראויה לנשים עצורות.

"האמירה התמוהה כאילו נוהל החיפוש על עצירים הוא עניין פנימי של המשטרה והשב"ס אינה מקובלת עליי", אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) במהלך דיון מיוחד שערכה הוועדה בנוגע לשמירה על זכויות של עצירות במהלך חיפוש. הדיון נערך בהשתתפות השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'.

נערה בת 15 דיווחה לוועדה על מעצרה לפני חודש וחצי בעילה של תקיפת שוטר. לדבריה, היא הזדהתה בפני השוטרים ומסרה את כל פרטיה, ואז הודיעה לה שוטרת מיחידת נחשון שהיא תעבור חיפוש בעירום. בשל סירובה לחיפוש כזה, הוא לא נערך בערב המעצר, אולם למחרת שוב הודיעו לה שעליה לעבור חיפוש בעירום מלא, על פי נוהל שירות בתי הסוהר.

כשהביעה הנערה את התנגדותה, אמרה לה השוטרת: "חבל, אז נצטרך לעשות את החיפוש בכוח". השוטרת ביקשה להכניס לתא שוטרת נוספת על מנת לבצע חיפוש בכוח, אולם לטענתה נאמר לה שאין במתקן שוטרת נוספת. אחד השוטרים אמר לה – "אין עוד שוטרת. אם את לא משתפת פעולה עם השוטרת, אני אצטרך לעזור לה לבצע חיפוש בכוח".

"בדיון לא התגלעה מחלוקת על העובדות", סיכמה יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי, "המשטרה אינה טוענת שהחיפושים אינם מבוצעים, אלא שבסמכותה לערוך אותם. מכיוון שתפקידנו לוודא שגם כשמדובר בעוברי עבירות ואף פשעים, יש לשמור על כבודם, ועוד יותר כשמדובר בנשים ונערות צעירות, הוועדה תעבור על נהלי החיפוש יחד עם המומחיות מארגוני הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ועם נציגי משרד המשפטים. כך נתקן את הנהלים באופן שתהיה יותר רגישות לכבודן של נשים עצורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully