וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המחאה מתרחבת, חשש ממחסור בדלק

טליה שחר

18.10.2010 / 15:36

נהגי המשאיות הצטרפו למחאת איגודי העובדים במדינה נגד הכוונה להעלות את גיל הפרישה בשנתיים. בשל שביתה בבתי הזיקוק, קיים מחסור בדלק בכ-10% עד 15% מכלל התחנות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

צרפתים רבים פתחו היום (שני) את שבוע העבודה שלהם בחיפושים אחר דלק. הנהגים התעלמו מהבטחות הממשלה כי יש מספיק דלק, על רקע שביתה מתמשכת בבתי זיקוק במסגרת המחאה על הרפורמות המתוכננות במערכת הפנסיה. לפי הערכות, קיים מחסור בדלק בכ-10% עד 15% מכלל התחנות ברחבי המדינה.

ראש ממשלת צרפת פרנסואה פיון גינה אתמול בחריפות את השביתה במזקקות. "הזכות לשבות אינה כוללת את הזכות לחסום את הגישה למסופי הדלק", הוא אמר בראיון לערוץ טלוויזיה צרפתי.

למרות השיבושים הקשים, סקרים מראים כי 70% מאזרחי המדינה ממשיכים לתמוך בשביתות המחאה. היום הצטרפו אליהן גם נהגי המשאיות, ומפגינים צעירים המשיכו להתעמת עם המשטרה. בנוסף, רשות התעופה בצרפת ביקשה מחברות התעופה להפחית מחר ב-50% במספר הטיסות היוצאות ונכנסות למדינה מנמל התעופה אורלי שבפריז, וב-30% מנמלי תעופה אחרים. זאת בשל כוונת האיגודים המקצועיים לקיים שביתה נרחבת לקראת ההצבעה ביום רביעי בסנאט הצרפתי על הרפורמה המוצעת של הממשלה.

השינויים המוצעים כוללים העלאת גיל הפרישה המינימלי מ-60 ל-62, והעלאה של הגיל בו הפורשים יוכלו לקבל פנסיה מלאה מ-65 ל-67. הנשיא סרקוזי טוען כי למדינה אין יותר אפשרות לשלם את הקצבאות ליוצאים לפנסיה מוקדמת, והשינויים נחוצים בשל העלייה בתוחלת החיים, המהווה נטל כלכלי על המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully