וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים באונ' העברית מוחים על תנאי העובדים

מאות סטודנטים הפגינו במחאה על מה שהגדירו כפגיעה מתמשכת בזכויות עובדי הקבלן באוניברסיטה. לטענתם עשרות שומרים ומנקים פוטרו השבוע ואלו שנשארו בעבודה סבלו מפגיעה בתנאי העסקתם

מאות סטודנטים הפגינו אמש (שני) מול בנייני הנהלת האוניברסיטה העברית בירושלים במחאה על מה שהם מגדירים כפגיעה מתמשכת בזכויות עובדי הקבלן באוניברסיטה. לטענת הסטודנטים, האוניברסיטה סיימה השבוע את ההתקשרות עם שתי חברות קבלן המעסיקות שומרים ומנקים וכתוצאה מכך עשרות עובדים פוטרו ואלו שנשארו בעבודתם, תחת הנהלתו של קבלן חדש, סובלים מפגיעה קשה בתנאי העסקתם. הסטודנטים עלו למשרדי ההנהלה ודרשו לפעול למען אותם עובדים שנשארו לעבוד באוניברסיטה תחת הקבלן החדש, וזכויותיהם קופחו.

מחאת אגודת הסטודנטים נגד העסקת עובדי הקבלן החלה כבר בשנת 2004, סביב סוגיית הפגיעה בזכויותיהם של מאבטחי האוניברסיטה. האוניברסיטה הקימה אז וועדה עם נציגי הפורום למען זכויות עובדי קבלן באוניברסיטה, וזו מינתה עו"ד חיצוני שיבדוק את תלושי המשכורת ואת תנאי העסקתם של עובדי הקבלן בצורה בלתי תלויה. עו"ד פרסם לפני חודשיים דו"ח ביניים אודות אחת מחברות הקבלן וחשף מספר ליקויים חמורים בתנאי ההעסקה של העובדים.

בשבוע שעבר התברר לפורום למען זכויות עובדי הקבלן כי האוניברסיטה מסיימת את התקשרותה עם שתי חברות שמעסיקות מנקות במעונות הסטודנטים. לטענת הפורום, הוצגו בפני המנקות שתי אפשרויות להמשך עתידן המקצועי. האחת, להישאר לעבוד תחת הקבלן הישן מחוץ לאוניברסיטה, בתוך גבולות ירושלים תוך הרעת תנאי העסקתן. השנייה, להישאר באוניברסיטה תחת קבלן חדש תוך ויתור מלא על התנאים הסוציאליים וההחזרים הכספיים אותם צברו במשך השנים תחת ניהולו של הקבלן הישן.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי הם מברכים על המעורבות החברתית של הסטודנטים. "נושא הטיפול בזכויות עובדי חברות אלו נעשה בתיאום ובשיתוף מלא עם אגודת הסטודנטים". עוד נמסר כי "לגבי העובדים שימשיכו לעבוד באוניברסיטה – האוניברסיטה פועלת כדי שעובדים אלו יקבלו את מלוא זכויותיהם וכעת מעכבת האוניברסיטה תשלומים לקבלן הישן עד שזה ישלם את מה שמגיע להם. לגבי העובדים שיעברו לעבוד במקום אחר, מאחר שהעובדים יעברו לעבוד במוסד אחר בתוך ירושלים, מבחינה משפטית אין מדובר בהרעת תנאים", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully