וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושתלים קיבלו הודעה: התורמת היתה חולת סרטן

אריאל נוי, וואלה! חדשות

18.10.2010 / 13:05

איבריה של אישה שמתה לפני כשבועיים הושתלו בגופם של ארבעה חולים. לאחר מותה של האישה התברר כי היא סבלה מסרטן. משרד הבריאות: "זו תופעה מוכרת ולכן החולים יישארו במעקב מיוחד"

תאגיד כאן

איבריה של חולת סרטן שמתה לפני כשבועיים הושתלו בגופם של ארבעה חולים. שתי ריאותיה של החולה הושתלו בחולה אחד, שתי כליותיה של המנוחה הושתלו בשני חולים נוספים ובבית החולים הדסה עין-כרם הושתל הכבד בחולה נוסף.

במשרד הבריאות מבהירים כי הסרטן התגלה בגופה של המנוחה בבדיקה שנערכה בלבלב שנראה דלקתי, לאחר מותה. "מתוצאות בדיקת מעבדה עולה כי נמצא גידול ממאיר בשלב ראשוני של המחלה שלא נתן כל ביטוי קליני או מעבדתי הניתן לגילוי מוקדם", נמסר.

עוד נמסר כי המושתלים עודכנו על ידי הרופאים המטפלים בהם. במשרד הבריאות מדגישים כי תופעה של העברת מחלות מתורם לנתרם ידועה ומוכרת בעולם כולו ו"על מנת להסיר כל ספק, הם יהיו נתונים למעקב רפואי מיוחד". מבית חולים הדסה עין-כרם נמסר: "אנחנו מבחינתנו קיבלנו כבד ורק אחרי שהוא הושתל הובהר לנו מצבו. אנחנו כרגע במעקב אחרי המושתל ומצבו טוב".

מנהל המערך הלאומי להשתלות, פרופסור חיים ביאר, אמר כי מדובר בסיכון ידוע בהשתלות. הוא מרגיע את המושתלים ומבהיר כי "במקרה הספציפי הזה, מדובר על סרטן של מילימטרים שלא ניתן לאבחן אותו מראש. יש צוות משתילים מקצועי. החשש שבמקרה הזה השתל יכלול סרטן גרורותי הוא קטן מאוד". לדברי ביאר, תהליך ההשתלה היה תקין החל מ"קציר" האיברים מהתורמת ועד לבדיקת האיברים. המושתלים המאושפזים בבית החולים בלינסון סירבו להתראיין, מצבם וכן מצב המושתלת בהדסה מוגדר כטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully