וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס רפואי בקפלן: נולד במשקל 590 גרם ושרד

אריאל נוי

18.10.2010 / 12:11

יעל אמסלם מאשדוד ילדה לפני כתשעה חודשים את בנה הבכור יונתן בשבוע ה-26 להריונה. הצוות הרפואי בביה"ח קפלן טיפל במסירות בפג שנולד במשקל 590 גרם ואמש שוחררו האם ובנה לביתם לאחר ביקורת נוספת

פג שנולד בשבוע ה-26 להריון ובמשקל של 590 גרם בלבד, הצליח להשתקם בבית החולים "קפלן", בניגוד להערכת הרופאים לפיה סיכוייו של הילד להתפתח באופן תקין עומדים על 10% בלבד. יעל אמסלם, תושבת אשדוד בת 29, ילדה את בנה הבכור יונתן לפני כתשעה חודשים, למעלה מ-12 שבועות לפני התאריך המיועד. "ילדתי בניתוח קיסרי דחוף בהרדמה מלאה", סיפרה יעל לוואלה! חדשות. "כשהתעוררתי הייתי בסוג של אופוריה והמשפחה ביקשה שאראה את הרך הנולד. התינוק שלי נראה בגודל של בובה שילדים משחקים איתה, כמו עובר שנמצא מחוץ לרחם. כאשר הסבירו לנו על הסיכויים שלו לחיות ולהתפתח ראיתי שחורות, בפרט כאשר היה צריך לעיתים תכופות להנשים את יונתן".

פרופ' אריק שינוול, מנהל מחלקת פגים ויילודים בקפלן, סיפר כי יונתן נולד בשבוע 26 בניתוח דחוף בשל רעלת הריון שסיכנה את חיי האם ועוברה. "הוא נולד מוקדם מאוד ובמשקל נמוך מאוד עם פיגור גדילה בתוך הרחם כתוצאה מיתר לחץ דם של האם וריאות שבריריות שאינן מסוגלות לתפקד", אמר. "לכן, מיד עם היוולדו, חובר התינוק למכשירי הנשמה ועירוי נוזלים, ולאחר מכן הועבר למחלקת הפגים".

"ההורים היו שותפים מלאים להצלת בנם"

הרופא מספר כי במשך חודשיים יונתן היה מונשם והצוות הרפואי טיפל במכלול בעיות הקשורות לתהליך התפתחותו. "לשמחתנו, בדיקת האולטרא-סאונד העלתה כי תהליך הגדילה שלו תקין ותשעה חודשים לאחר הלידה, הוא הגיע למשקל של כשישה קילוגרם. יונתן ימשיך להיות במעקב של הצוות הרפואי". פרופ' שינוול ציין לטובה גם את הוריו של יונתן שהיו לדבריו שותפים מלאים ופעילים לתהליך שעבר יונתן. "הרוגע שהפגינו סייע מאוד לצוות בתהליך המורכב, הם היו שותפים מלאים להצלת חיי בנם", אמר.

יעל ויונתן השתחררו אמש מבית החולים, לאחר תקופה ממושכת. צוות האחיות בפגיה סיפר כי בשל תקופת האשפוז הארוכה, השתדל הצוות הרפואי להעניק למשפחה אווירה ביתית. "אין ספק שהיה כאן נס רפואי", מסכמת האם הנרגשת, "פרופ' שינוול הוא רופא עם לב רחב ועדין, רגישותו חיזקה אותנו גם ברגעים הקשים. היום הגענו למצב של התפתחות מצוינת, קיבלתי אותו במתנה".

  • עוד באותו נושא:
  • פג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully