וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונספירציה על רצח רבין כבר בת 15

יהושע בריינר

18.10.2010 / 21:19

ברי חמיש עושה חייל עם תיאוריות הקונספירציה שלו, שפגעו גם בו. מארה"ב, לשם נמלט מאימת השב"כ, הוא ממשיך להפיץ ספק בגרסה הרשמית

"רבין בכלל היה איש טוב, אחרי שגיליתי כל מה שעשו לו יש לי רק סימפטיה אליו. הוא רק רצה טוב עבור ארץ ישראל". את המשפט הזה אומר לא אחר מאשר אבי תורת הקונספירציה על רצח רבין, ברי חמיש. כן, מי שטען שיגאל עמיר הוא בכלל סוכן שב"כ שירה כדורי סרק, ושהמאבטח יורם רובין הוא שירה בראש הממשלה במכונית, ושמאחורי כל הרצח עומד בכלל שמעון פרס, דווקא די חיבב את רבין. עכשיו, כשהוא מתגורר בארה"ב, לשם נמלט במהלך 2006, אחרי שלדבריו השב"כ והמוסד ניכשלו פעמיים לחסלו אותו, פעם אחת בתאונת דרכים ופעם שנייה בשבץ מוחי אחרי שהרעילו את בקבוק היין שלו, הוא מרשה לעצמו לדבר. מאז אותם נסיונות "חיסול" הוא לא לוקח סיכונים. "אם אגיע לארץ, אני אמות", אומר חמיש, "זה ייראה כאילו זה קרה בנסיבות טבעיות, כמו תאונה או אירוע מוחי, אבל אף אחד לא יחשוב שרצחו אותי. אני מאוד רוצה לחזור לארץ, אבל זה מסוכן מדי".

עד לפני נסיעתו היה חמיש מרצה מבוקש, שהופיע בפני כל מי שרצה לדעת את האמת מאחורי רצח ראש הממשלה. ספרו "מי רצח את יצחק רבין" מכר לדבריו 38 אלף עותקים, תורגם לארבע שפות, ויותר מכל זרע בציבור ספק, כי ייתכן ואיננו יודעים הכל על הרצח. כשהוא חמוש באלפי מסמכים, תצלומים וכל פיסת נייר שתוכיח את התיאוריה שלו, הצליח חמיש להנחיל בתודעה הציבורית לא מעט שאלות על ליל הרצח. איך הצליח יגאל עמיר להגיע כל כך קרוב למרות האבטחה על רבין? מה ידע או לא ידע אבישי רביב? מי צעק סרק סרק? תעלומת הדף עם 'שיר לשלום' שהיה בכיסו של רבין, למה לקח כל כך הרבה זמן להסיע את רבין לאיכילוב. תרצו או לא, 15 שנה חלפו מאז אותו ערב והשאלות נותרו ללא מענה. לחמיש, לעומת זאת, יש תשובות אבל מישהו, לדבריו כמובן, רוצה למנוע ממנו מלספר אותם.
"רצח רבין הוא אחד הפישולים הגדולים בהיסטוריה", מספר חמיש בשיחת טלפון מביתו שבסינט אוגוסטין שבפלורידה, "אנשים יכולים לקרוא לי מטורף, אבל העובדה היא שלפי סקרים רוב הציבור הדתי ושליש מהציבור החילוני מאמין לי ולא לגרסה של הממשלה על הרצח".

אז מה הוא בעצם טוען?

יגאל עמיר

"פדופיל שהכריחו אותו לעבוד בישביל השב"כ. לא היה לו בכלל אבק שריפה על הידיים".

מאבטחו של רבין יורם רובין

"הוא ירה ברבין בלי שום ספק. פעמיים ברכב ועוד פעם בבית החולים". למה? "שמעון פרס נתן לו את ההוראה כדי שיהיה ראש ממשלה".

אריאל שרון

"אותה כנופיה שרצחה את רבין ניסתה לרצוח אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רפאל איתן

"מעולם לא היה גל כל כך חזק שהצליח להזיז מכונית ולהרוג בן אדם. זה חשוד מאוד".

נמלט, נישא וכותב ספרים

שלא תהיה לכם טעות. עד היום מדי שנה מתכנסים חובבי תיאוריות קונספירציות למיניהם לצד אלה שבטוחים ששרבין וודאי לא נרצח על ידי עמיר, או שהוא מסתובב עם אלביס פרסלי ומייקל ג'קסון על אי נטוש, ודנים בספריו של חמיש.

אך למרות הפופולאריות של התיאוריה, שבדומה לרצח קנדי או לנחיתה על הירח, הולכת ותופסת תאוצה עם השנים, דווקא היא זו שגרמה לחמיש להיכנס לקונספירציה משלו. ב-2004 הוא התגרש מאשתו ושנתיים לאחר מכן, לאחר תאונה דרכים קשה ושבץ מוחי ("שבועיים לאחר האירוע של שרון") הוא נמלט לארה"ב, שם לדבריו, הוא יכול לדבר בטלפון ולהסתובב ברחוב בחופשיות. בארץ הוא השאיר שני ילדים, אחד מהם משרת בגלי צה"ל, ובת נוספת נמצאת על סף גיוס. בארה"ב הוא התחתן בשנית עם אמריקאית שהתגיירה ומתפרנס בקושי רב, בעיקר מכתיבה ומכירת ספריו. "אני לא כותב ספרי פנטזיה", הוא אומר, "אין סיכוי שאני טועה, אבל אינני יכול לחזור לארץ. מי שהוא אויב של שמעון פרס יהיו לו צרות גדולות מאוד". אבל לא רק בגלל זה מפחד חמיש לשוב לישראל. הוא עצמו חייב גם 36 אלף שקלים לפעיל הימין איתמר בן גביר, שתבע אותו על הוצאת דיבה לאחר שחמיש טען כי הוא סוכן שב"כ, וזכה. בארץ ממתינים לו נושים נוספים.

"לא נעלמתי, פשוט לא הייתה לי ברירה", הוא אומר, "אבל גם אם אמות האמת שלי נמצאת בספרים שלי, באתרי אינטרנט ובבלוגים. אולי אני בארה"ב ולא אוכל לראות יותר את הארץ או את הילדים שלי, אבל את האמת גם החבורה של שמעון פרס לא תוכל לעצור".

  • עוד באותו נושא:
  • יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully