וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: מבצע "עופרת יצוקה" לא פתר את הבעיה

רמי שני

17.10.2010 / 21:53

הרמטכ”ל המיועד נפרד מראשי הרשויות בדרום וסקר את השנים שבהן כיהן כאלוף הפיקוד. גלנט התייחס לירידה בירי לאחר המבצע בעזה, אך הוסיף כי המבצע לא הביא לשקט מוחלט לאזור

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

אלוף פיקוד הדרום היוצא והמיועד לתפקיד הרמטכ"ל, יואב גלנט, נפרד הערב (ראשון) מראשי הרשויות בדרום. מחליפו של גלנט, האלוף טל רוסו, צפוי להיכנס לתפקידו כמפקד פיקוד הדרום ביום חמישי. באירוע הפרידה מראשי הרשויות בדרום הדגיש גלנט שלוש תקופות שבהן היה ממונה מטעם צה"ל על האזור: רגעי ההתנתקות מרצועת עזה, מבצע "עופרת יצוקה" והתקופה שהגיעה אחרי המבצע.

לדברי גלנט, "בתקופה שעברה מההתנתקות ועד מבצע 'עופרת יצוקה' נחתו הרבה מאוד רקטות והיו הרבה נפגעים, בהם עשרות הרוגים. לאחר המבצע היה שקט כמעט מוחלט שהושג בעקבות פעילות צה"ל".

הרמטכ"ל המיועד הוסיף כי "המבצע לא פתר את הבעיה בדרום ולא סיים את הסכסוך ולא הביא לנו שקט מוחלט. צה"ל ניצב על משמרתו ומנצל את השקט היחסי כדי להיערך לבאות".

בתוך כך, קצין בכיר בפיקוד דרום אמר היום כי מבצע "עופרת יצוקה" לא נועד לחסל את שלטון החמאס, לכבוש את עזה או לשחרר את גלעד שליט. לדבריו, בפני ממשלת ישראל עמדו מגוון של אפשרויות והיא בחרה באפשרות של יצירת מהלומה חזקה מספיק שבסיומה יעמוד צה"ל על קו הגבול ולא בעזה, כאשר ישראל יותר חזקה וחמאס יותר חלש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully