וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נתניהו אמר שהוא חושש לממשלתו

17.10.2010 / 21:16

בראיון לערוץ הראשון, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי כל העולם תומך בהמשך הקפאת הבנייה, אולם לדבריו, רה"מ נתניהו נימק בפניו את אי חידושה בחששו מיציבות הקואליציה. "האם הממשלה יקרה יותר מהשלום?"

תאגיד כאן

(באדיכות הערוץ הראשון)

"ביקשתי מנתניהו - תפסיקו את הבנייה בהתנחלויות. הוא אמר לי: הממשלה שלי תיפול. הוא חושש מנפילת הממשלה שלו. האם הממשלה יקרה יותר מהשלום?", כך אמר אמש (שבת) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בראיון מיוחד שהעניק לעודד גרנות הפרשן לענייני ערבים של הערוץ הראשון.

במהלך הראיון התייחס אבו מאזן לדרישה להמשך הקפאת הבנייה וציין כי "ארצות הברית דורשת זאת. אירופה דורשת. כל העולם אומר, אז שאני לא אדרוש זאת?". בהתייחס לדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו להכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית, אמר אבו מאזן: "כל יום אתם באים עם משהו חדש. לא ביקשתם הכרה כזו ממצרים, מירדן, מאף מדינה. אתם יכולים לעשות כרצונכם. זה לא עניין שלנו".

אבו מאזן דיבר גם על האפשרות שהרשות הפלסטינית תפורק אם ייכשלו השיחות, והאחריות לניהול השטחים תוחזר לישראל: "פיזור הרשות עדיין לא רלבנטי וגם לא דנו בכך, אבל הכל פתוח. היום ישראל כובשת את השטחים, אבל לא נושאת בשום אחריות", אמר אבו מאזן. במהלך הראיון סיפר יו"ר הרשות על שיחותיו בארבע עיניים עם נתניהו: "דיברנו בפתיחות מלאה וסיכמנו לא למסור פרטים לתקשורת. דיברנו על העתיד, על הסכנות שאורבות לשלום, על הביטחון והגבולות. על העבר וההווה. אמרתי לו - יש לך הזדמנות היסטורית שנחתום על הסכם שלום. אני חושש שאם לא נעשה זאת נחמיץ את ההזדמנות".

התחזקות החמאס עלתה אף היא בראיון ואבו מאזן ציין כי "אף אחד לא יוכל להשתלט על הגדה המערבית. לא חמאס ושום גורם אחר, אבל בהעדר אופק מדיני אנשים מתחילים להתייאש".

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully