וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור: לא תבוטל הרשעתה של מרגלית הר-שפי

גלעד גרוסמן יהושע בריינר ופנחס וולף

18.10.2010 / 0:20

פרקליט המדינה הודיע כי הוחלט לדחות את הדרישה לקיים משפט חוזר למרגלית הר-שפי, שהורשעה באי מניעת רצח רה"מ המנוח יצחק רבין. אמה לוואלה! חדשות: מאכזב, אבל לא היו לנו ציפיות. לאנשים לא אכפת מהצדק"

פרקליט המדינה משה לדור, הודיע אמש (ראשון) כי הוחלט לדחות את הבקשה לבטל את הרשעתה של מרגלית הר-שפי, שהואשמה והורשעה באי מניעת רצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. ממשרד המשפטים נמסר כי "הפנייה נדחתה על ידי פרקליט המדינה לאחר שנמצא כי מדובר בפנייה זהה לזאת שהועברה בשנת 2008 ליועמ"ש דאז, מני מזוז, שלא מצא בסיס להפעלת הסמכות החריגה המאפשרת ליועץ המשפטי לממשלה ליזום בקשה למשפט חוזר".

עוד נמסר בהודעת משרד המשפטים כי "לאחר עיון בפנייה הנוכחית ונימוקיה, לא נמצא בה כל נימוק חדש המצדיק בחינה מחודשת של עמדת הפרקליטות". דבריו של לדור נאמרו בעקבות קריאה של מספר חברי כנסת ורבנים לקיים משפט חוזר להר-שפי, אשר ידעה על כוונותיו של יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה רבין ולא דיווחה על כך למשטרה. בעקבות כך נידונה הר-שפי לתשעה חודשי מאסר.

אמה של הר-שפי, בטחה, אמרה לוואלה! חדשות כי "ההחלטה מאוד מאכזבת, אבל לא היו לנו ציפיות. לצערי הרב, לאנשים לא אכפת מהצדק". לדבריה, "כל הקמפיין לא בא מצדנו. הוא הגיע מאנשים שמחפשים צדק. אני מתפלאת על כל אותם אנשים שעוררו תגובות שכלל לא היו קשורות לנושא, כמו אלו שטענו שמדובר בקמפיין לצורך חנינה ליגאל עמיר. לצערי, לא הייתה כלל התייחסות לשאלה האם נעשה כאן צדק".

לדברי האם, מרגלית לא התעניינה בנושא כלל: "היא לא רוצה שום קשר לזה ומבחינתה זה מאחוריה. זו הייתה טראומה קשה עבורה והיא רוצה להמשיך הלאה. אני רואה את זה ככתם על החברה ופחות ככתם עליה, כי הוא לא קיים. להרשיע אדם באופן כזה, כאשר כל ראשי השב"כ אומרים במפורש שהיא חפה מפשע? הדברים הללו היו צריכים לעורר הרבה סימני שאלה. אני בטוחה שבסופו של דבר הצדק יהיה גלוי ויראה בבירור. האם לא אכפת לציבור שאדם חף מפשע יורשע, ומלבדו כל מי ששמו נקשר ברצח יישאר באותו מצב כפי שנקבע בעבר?"

"יד מכוונת מאחורי התגובות"

חברי הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי) קראו בסוף השבוע לקיים משפט חוזר בעניין הר-שפי, בשל העובדה שראשי שב"כ לשעבר הודו שהר שפי לא ידעה על כוונת יגאל עמיר לרצוח את רבין. ח"כ אריאל אמר בסוף השבוע כי "עומדים שלושה ראשי שב"כ ואומרים שהיא לא ידעה, אז על סמך מה מאשימים אותה? מדובר בהרשעה פוליטית שבוצעה על ידי משטרת המחשבות. להר-שפי ולכל אזרח בישראל מגיע משפט ופסק דין נקיים מנטיות פוליטיות של הגורמים במערכת האכיפה, ולכן למען תיקון העוול יש לעשות משפט חוזר".

ח"כ שנלר הגיב להחלטה לדחות את הבקשה לביטול הרשעתה של הר-שפי ואמר הערב כי "לא פניתי לפרקליט המדינה, לא בכתב ולא בעל פה. אני מכבד כל החלטה. מה שמערכת המשפט מחליטה מקובל עליי". שנלר זעם על חברי כנסת ממפלגתו שתקפו אותו בחריפות, מבלי שטרחו, לטענתו, לברר עמו את התבטאויותיו. הוא הודיע כי מחר בישיבת הסיעה יבקש להעלות את הנושא לדיון על סדר היום.

לדברי שנלר, חברי הכנסת שתקפו אותו "הגיבו ללא שום בסיס מידע, עם רצון לרווח פוליטי תקשורתי. תגובתם מראה על אישיותם. התחושה היא שיש יד מכוונת ושהתגובות הללו מתוזמנות. צריך לברר את העניין בתוכנו עד תום. עד לרגע זה חבר כנסת אחד בלבד התקשר אליי כדי לברר את התבטאויותיי".

גם ח"כ אריאל התייחס להודעת פרקליט המדינה. לדבריו, "הודעת פרקליט המדינה תמוהה ולא מסתדרת עם העובדה שההרשעות נעשו תוך עדות של ראשי השב"כ על כך שהר-שפי לא ידעה את אשר כביכול היתה אמורה למנוע. בכל מקרה, נמשיך לפעול באפיקים העומדים לפניניו למען זיכויה ואיתה של המגזר כולו. הפעולות למען הר-שפי מתבצעות ברקע וימשיכו להתבצע זמן רב. בשבוע הזה כולנו מתייחדים עם זכרו של ראש הממשלה זכרונו לברכה".

ח"כ מיכאל בן ארי הודיע בתגובה להחלטה לגבי הר שפי כי בכוונתו להגיש הצעת חוק למנות מבקר שיפקח על פעילות הפרקליטות. "לצערנו. הקרדיט שהפרקליטות מקבלת נוצל לרדיפת מתנחלים ואנשי ימין", הסביר חבר הכנסת.

(עדכון ראשון 17.10 19:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully