וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: עיתונים יפרסמו תגובת נפגעים אפשריים

פנחס וולף

17.10.2010 / 21:24

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר בהצעת החוק של ח"כ חסון, לפיה פרסום תוכן בעל פוטנציאל פוגעני יחייב הבאת תגובת הנפגעים. הקנס לעובר על החוק: 13 אלף שקלים

עיתונים יחויבו לפרסם תגובות של אנשים לכתבות שעשויות לפגוע בהם – כך קובעת הצעת חוק של ח"כ ישראל חסון (קדימה) שתידון מחר (שני) בוועדת שרים לחקיקה. על פי הצעת החוק, עורך עיתון שמתכוון לפרסם כתבה שעשויה להיות בה פגיעה באדם יחויב לנקוט צעדים סבירים כדי לברר את אמיתות הידיעה ולקבל את תגובת הנפגע לפני הפרסום. בנוסף, העורך יחויב לפרסם את התגובה במקום סביר לצד פרסום הכתבה.

אם התגובה לא פורסמה סמוך לכתבה, הנפגע יוכל לדרוש את פרסום התגובה תוך זמן סביר ובהבלטה דומה לזו שקיבלה הכתבה הפוגעת. בנוסף החוק קובע סנקציות: אי פרסום התגובה יחייב את עורך העיתון לשלם קנס של 13 אלף שקלים. לדברי חסון, "הצעת החוק מוצאת את האיזון הראוי שבין חופש הביטוי והעיתונות וזכות הציבור לדעת לבין ההגנה על הפרט, על כבודו ועל שמו הטוב".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "אנו ערים לעובדה שהנטייה הטבעית, החשדנית, של אנשי תקשורת היא לדחות מיד כל חקיקה בתחום העיתונות ולהזהיר מפני המדרון החלקלק שהדמוקרטיה עלולה להידרדר בו בשל כל התערבות שלטונית בחופש העיתונות. אך יחד עם זאת, ישנו צורך, לעיתים, להבטיח כי השימוש בזכויות היתר והחסינויות הניתנות לעיתונות על ידי החברה לא ינוצלו לרעה, ולהבטיח כי חופש הביטוי לא יתנגש בחירויות אחרות".

אין זו הצעת חוק הראשונה של חסון המבקשת להגביל את אמצעי התקשורת. בינואר 2008 אישרה הכנסת הקודמת בקריאה טרומית הצעת חוק של חסון שביקשה להשית אחריות פלילית על כותבי תגובות באינטרנט (טוקבקיסטים) וכן על עורכי האתרים. בעקבות הסכם שעורכי האתרים הגיעו אליו עם חסון לפיו האתרים יסננו בצורה עצמאית את התגובות, הוקפאה הצעת החוק, בניגוד לעמדת משרד המשפטים.

בתוך כך, ועדת השרים לחקיקה תדון מחר גם בהצעת חוק של ח"כ מסעוד גנאיים (רע"מ-תע"ל), הדומה בעיקרה להצעת "חוק הטוקבקים" של חסון שהוקפאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully