וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמיד הותקף בשטח ביה"ס - הלימודים הושבתו

17.10.2010 / 17:20

תלמידים והורים בבי"ס במגדל העמק מוחים על סגירתן של ארבע כיתות טיפוליות וכן על מקרה שבו הותקף אחד התלמידים בידי תלמידי ישיבה סמוכה. ועד ההורים החליט להשבית את הלימודים במוסד

תלמידים והורים מבית הספר הממלכתי-דתי "עילאי" במגדל העמק, יפגינו מחר (שני) מול משרד החינוך בירושלים במחאה על סגירתן של ארבע הכיתות הטיפוליות בבית הספר ועל מקרה אלימות שאירע ביום רביעי האחרון. ועד ההורים משבית את הלימודים במוסד מאז יום חמישי האחרון, נוכח מה שהוא מגדיר "התעלמות הרשויות ומשרד החינוך מהמתרחש בשטח בית הספר".

לטענת ועד ההורים, משרד החינוך סגר את ארבע הכיתות הטיפוליות בבית הספר בתחילת השנה והפך אותן ל"חדרי שינה" עבור תלמידי ישיבת ההסדר הסמוכה לבית הספר, ישיבת "נזר התורה". עוד מוסיפים ההורים כי בית הספר מקבל מימון מלא עבור מורות טיפוליות, וכעת לא נעשה שימוש במימון הזה, מפני שלמורות אין כיתות לטפל בהן.

הסמיכות בין תלמידי הישיבה לתלמידי בית הספר יוצרת התלקחויות רבות. לטענת ההורים, מאז תחילת השנה רמת האלימות המילולית עלתה באופן דרמטי. ועד ההורים הוסיף, כי ביום רביעי האחרון, הגיעו הדברים לידי פיצוץ, כאשר אחד מתלמידי הישיבה הקניט תלמיד כיתה ו' בבית הספר. השניים החלו לדחוף אחד את השני ובן רגע נוצרה תגרה המונית. עשרות תלמידי ישיבה תקפו את התלמיד בבעיטות ואגרופים והוא חזר לביתו חבול בכל חלקי גופו. עוד באותו היום הגיש ו' תלונה במשטרה נגד אחד מתוקפיו.

"אפס סובלנות לאלימות"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה, כי "האחריות על מבני חינוך חלה על הרשות המקומית. לגופו של עניין, הרשות המקומית מגדל העמק החליטה על סגירת הכיתות הטיפוליות בבית הספר "עילאי" ביישוב. הרשות התחייבה להציב שני מבנים יבילים עבור תלמידי הכיתות הטיפוליות ובנוסף, להציב במקום גדר אשר תחצוץ בין תלמידי החינוך המיוחד לישיבה. עד לכתיבת שורות אלה, הדבר טרם נעשה על ידי הרשות המקומית".

עוד צוין בהודעת המשרד כי "מחוז הצפון במשרד החינוך פועל אל מול הרשות המקומית למימוש התחייבותה לאלתר להצבת המבנים היבילים והקמת הגדר החוצצת. באשר למקרה האלימות יצוין, כי משרד החינוך רואה בחומרה רבה את האירוע ונוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי אלימות. יודגש, כי הוגשה תלונה במשטרת ישראל כנגד התלמיד המכה. אשר לתלמיד הנפגע, מנהל בית הספר וסגניתו, ביקרו בביתו ותמכו בו. עם חידוש הלימודים במוסד, יקבל התלמיד מענה רגשי מהיועצים החינוכיים, הפסיכולוגית, המפקחת והצוות החינוכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully