וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמנואל מציגה: מבנה אחד - שלושה בתי ספר

מוטי לוי

17.10.2010 / 16:11

על מבני בית הספר "בית יעקב" בעמנואל מתקוטטים בני חסידות סלונים, בנות חסידות חב"ד וכן התלמידות הספרדיות שלמדו בו מאז הסתיימה פרשת האפליה בעיר. כעת הוכרזה שביתה עד שיימצא פתרון למצב

בית הספר "בית יעקב", המיועד לתלמידות ספרדיות ביישוב עמנואל, פתח היום (ראשון) בשביתה. זאת במחאה על אכלוסו על ידי תלמידים משני בתי ספר אחרים בעיר - האחד בית הספר לבנים של חסידות סלונים, הזכורה מפרשת האפליה ביישוב, והשני הוא בית הספר לבנות של חסידות חב"ד.

כזכור, לפני כחודש אישר בג"ץ את החלטת משרד החינוך להקים בית ספר נפרד לבנות חסידות סלונים בעמנואל. עקב כך עזבו בנות החסידות את המבנה של משרד החינוך, בו ממשיך לפעול בית הספר "בית יעקב" של החינוך העצמאי, המיועד לבנות ספרדיות. חסידי סלונים החליטו שלא לוותר על המבנה ובמקום לפנותו, העבירו אליו את תלמידי בית הספר לבנים של החסידות.

הורים בעמנואל סיפרו היום לוואלה! חדשות, כי בשל העובדה שהמבנה המדובר יכול להכיל עד 500 תלמידות, ובית הספר "בית יעקב" מונה כ-60 תלמידות בלבד, החליטה הרשות המקומית לאכלס במקום גם את בית הספר הממלכתי-דתי של חסידות חב"ד, שלא פתח את שנת הלימודים הנוכחית בעקבות מחסור במקום. מיום חמישי האחרון גם הוא פועל במבנה. עקב כך פועלים במבנה שלושה בתי ספר.

בעקבות המצב החליטו היום בבית הספר "בית יעקב" לפתוח בשביתה, עד למציאת פתרון לעניין. בינתיים בכירים בחב"ד ובישיבות סלונים מחליפים האשמות וטוענים להשתלטות בלתי חוקית על המבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully