וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות ש"ס באפליה במודיעין עילית - מחדל"

מוטי לוי

17.10.2010 / 16:15

בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות על אפליה של תלמידות ספרדיות במודיעין עילית, תוקפים חברי כנסת מש"ס את ראשי התנועה. "לש"ס יש מספיק כוח בכדי שדברים כאלה לא יקרו"

חברי כנסת מש"ס התייחסו היום (ראשון) לפרשת האפליה במערכת החינוך החרדית בעיר מודיעין עילית וטענו כי הזנחת הנושא בידי ראשי התנועה היא "מחדל ותעודת עניות עבור התנועה שהוקמה בשביל מקרים כאלה". עוד הוסיפו הח"כים כי "לש"ס יש מספיק כוח ומספיק השפעה בכדי שדברים כאלה לא יקרו".

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי 11 בנות ספרדיות יושבות מתחילת השנה בבתיהן בעקבות סירובם של סמינרים "אשכנזיים" בעיר לקבלן. הסמינרים, על פי טענת ההורים, מפעילים מכסות קבלה של 30% לבנות ממוצא ספרדי, והבנות המדוברות נותרו מחוץ למכסה.

יוני מזרחי, שחשף את הפרשה סיפר כי מאז הפרסום לא השתנה דבר והבנות עדיין יושבות בבתיהן. לטענתו, המצב רק הורע בעקבות פנייה שקיבלו מספר הורים מקצינת ביקור סדיר בעירייה שדרשה מהם לרשום את הבנות לסמינר מחוץ לעיר, בצירוף איום כי אם לא יעשו כן היא תגיש נגדם כתבי אישום בגין הפרת "חוק חינוך חובה".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) שכיהנה בעבר כמנכ"לית משרד החינוך התייחסה לפרשה ואמרה כי מדובר ב"שערוריה ובמצב מביך עבור משרד החינוך", עוד הוסיפה תירוש כי תזמן דיון דחוף בנושא בוועדת החינוך.

ח"כ חיים אמסלם (ש"ס) המכהן כחבר ועדת החינוך של הכנסת יחד עם תירוש, הצטרף לדבריה ומסר כי מדובר ב"אחד החוליים הגדולים ביותר בציבור החרדי". אמסלם הבטיח כי אם יקבל מההורים פנייה מסודרת בנושא, יפנה לשר החינוך ויבקש גם הוא דיון דחוף בוועדה.

"לשלול תקציבים במקרה הצורך"

עם חשיפת הפרשה ביום חמישי תקף נציג ההורים יוני מזרחי את ש"ס על הזנחת הטיפול באפליה נגד ספרדים במוסדות לימוד חרדיים. מזרחי אמר כי "האפליה זה הדלק שיש לש"ס בשביל להמשיך להתקיים. בלי זה ש"ס תחדל מלהתקיים לכן הם משמרים את המצב הזה". מזרחי תקף גם את יו"ר התנועה, אלי ישי, ואמר כי "הוא אדם חלש. הילדים שלו עצמו לומדים במוסדות אשכנזיים, ובכדי שיקבלו אותם הוא צריך להילחם על כך".

אל דבריו של מזרחי הצטרף גם יואב ללום, יו"ר תנועת נוער כהלכה, שחשף את האפליה בפרשת עמנואל. ללום הוסיף כי מאזלת היד של אלי ישי עולה כי "החלטת מנהל מוסד שלא לקבל תלמידה חזקה אפילו יותר משר הפנים".

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר סיעת הבית היהודי ויו"ר ועדת החינוך של הכנסת התייחס אף הוא לפרשה. לדבריו, "המשך אפליית התלמידות הספרדיות בחינוך החרדי מקומם ואסור לעבור עליו לסדר היום. חוקי החינוך אוסרים באופן חד משמעי כל אפליה. הייתה לי תקווה כי אחרי 'פרשת עמנואל' הנוגעים בדבר הפיקו לקחים, ולהבא לא תהיה אפליה על רקע עדתי".

אורלב הוסיף, כי "על משרד החינוך להפעיל את מלוא סמכויותיו כדי למנוע אפליה זו עד כדי שלילת התקציבים ושלילת רישיון בית הספר והוצאת צו סגירה כנגדו. ביקשתי ממחלקת המחקר והמידע של הכנסת להכין לי דו"ח דחוף על הנעשה במודיעין עילית ובהתאם לכך אזמן דיון דחוף בוועדת החינוך בהשתתפות משרד החינוך, עיריית מודיעין עילית והנהלת רשתות החינוך החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully