וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס ישלם מחיר כבד אם יחטוף עוד חייל"

יהושע בריינר

17.10.2010 / 13:56

במקביל לדיווחים על חידוש המגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, הזהיר קצין בכיר במטכ"ל כי במקרה של אירוע חטיפה נוסף, "חמאס ישלם מחיר גבוה מאוד, בסדר גודל של מבצע עופרת יצוקה"

קצין בכיר במטה הכללי של צה"ל הזהיר היום (ראשון) כי "המחיר שחמאס ישלם על חטיפת חייל נוסף יהיה גבוה מאוד - ובסדר גודל של מבצע עופרת יצוקה". האזהרה באה על רקע ההערכות במערכת הביטחון, לפיהן בחמאס מתכננים אירוע חטיפה נוסף, כדי שיהיה בידי הארגון עוד "קלף מיקוח" פרט לחייל גלעד שליט.

לדברי הקצין הבכיר, על חמאס להבין כי צה"ל יפגע בארגון בסדרי גודל שלא הכיר בעבר. "בקרב חמאס ישנה הסתכלות כל הזמן אל עבר הזדמנות מבצעית להגיע לפעולה שבה ירוויח, על אף שיספוג מכה קשה", אמר הבכיר. "על חמאס להבין שבמקרה כזה הוא ייכנס ל'טבלת מחירים' בסדרי גודל אחרים".

הקצין הבכיר גם התייחס להמשך התעצמות חמאס ברצועה והודה כי כיום מחזיק הארגון עשרות טילים המגיעים לטווח של כ-70 ק"מ ועוד מאות טילים לטווח של עד 40 ק"מ. הקצין ציין כי חמאס ממשיך להיות מורתע כתוצאה ממבצע עופרת יצוקה, אך סיבוב הלחימה הבא יהיה משמעותי יותר מהמבצע ב-2009. "הלחימה תהיה קשה יותר לאור כמות הנשק נגד טנקים, נגד הנשק נגד מטוסים וכמות הטילים ארוכי הטווח שנמצאים כבר עכשיו ברצועה". אמר הקצין והוסיף כי לפיכך "אתגר הכוחות הלוחמים יהיה גבוה יותר".

באחרונה הצהיר בכיר במנגנון ביטחון הפנים של חמאס ברצועה, מוחמד לאפי, כי ישראל מחזיקה מספר מרגלים ברצועת עזה המהווים "תאים רדומים", דהיינו הם יופעלו ברגע שישראל תבקש מהם למלא משימות מיוחדות. לאפי אמר כי חמאס כבר עצר בכיר צבאי של פתח בחשד שריגל אחר חמאס, וכי הארגון השיג הקלטה של שיחה בין אחד המרגלים לבין המודיעין הישראלי, שבה מתבקש המרגל להקים חולייה של אנשי פתח על מנת לעקוב אחר חמאס ולחשוף עליו פרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully