וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בדגניה: הממשלה תפעל לחיזוק הקיבוצים

עידן אבני

17.10.2010 / 12:01

הממשלה מקיימת ישיבה מיוחדת בקיבוץ דגניה א' לציון 100 שנה להקמת התנועה הקיבוצית. רה"מ: "נקבל החלטות במטרה לחזק את הקיבוץ וההתיישבות החקלאית והכפרית". נתניהו גם הבטיח להקל על הגישה לפריפריה על ידי פיצול כביש 6

יח"צ - חד פעמי

(צילום:יובל בן אבו. עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו הגיעו הבוקר (ראשון) לקיבוץ דגניה א' לצורך ישיבה מיוחדת לציון 100 שנה להיווסדה של התנועה הקיבוצית. בקרב ותיקי הקיבוץ נרשמה התרגשות רבה, ואפילו השר לשעבר אהרון ידלין, חבר קיבוץ חצרים ואביו של ראש אמ"ן שהגיע למקום, התרגש ושיבח את השרים על הכבוד שהם חולקים לתנועה הקיבוצית. הזמרת שרל'ה שרון ליוותה בשירה את שרי הממשלה, בעת שהצטלמו על רקע המבנה הראשון של דגניה א'.

לפני הישיבה המיוחדת, ביקר ראש הממשלה בבית הקברות של קבוצת כנרת בו נטמנו בין השאר גופותיהם של רחל המשוררת, נעמי שמר וברל כצנלסון, ולאחר מכן סיפר על כך לשרים. "הייתי כאן לפני עשר שנים בפינת החי עם ילדיי שהיו קטנים, ואחר כך הלכנו לבית הקברות וקראנו משירי רחל 'אל מול גולן'", סיפר נתניהו. "המקום הזה מדבר אל כל עם ישראל, אבל קשה מאוד להגיע אליו. החלטתי שאם אחזור להיות ראש ממשלה, אשדרג את האתר יחד עם אתרי מורשת נוספים, וזה מה שאנחנו עושים".

לגבי אנשי הקיבוצים, ראש הממשלה אמר שהם "נאחזו בקרקע ונרתמו להגנתה של מדינת ישראל עם שקיעת השמש". נתניהו אמר לפני הכינוס, כי "בישיבת הממשלה נקבל החלטות במטרה לחזק את הקיבוץ וההתיישבות החקלאית והכפרית". הוא הוסיף ואמר כי "אנחנו משקיעים מיליארד שקלים במהפכה, רואים אותה לנגד עינינו ולהערכתי בתוך שנה-שנתיים, כביש 6 יפוצל מערבה לצומת כברי ונחבר כביש לקרית שמונה, שיהיה מורכב ממחלפים".

נתניהו הסביר לשרים כי משמעות "המהפכה" היא נדידה של אוכלוסייה חזקה ומרכזי תעשיה. "כדי להשלים את המהפכה אני רוצה עזרה מכל אחד ואחד מכם", אמר לשרים, "נפרוץ את הפקק הזה בכנסת. לא נוכל לפתח אם לא נשנה את הביורוקרטיה הנוראה שקיימת במרכיב התכנון והבנייה".

לפני הישיבה, התייחס ראש הממשלה לסוגיה האירנית ואמר כי האיומים והאתגרים לא תמו. "לפני ימים אחדים שמענו דברי נאצה וגידופים כלפי ישראל", אמר, "לבנון הופכת לגרורה אירנית נוספת, אבל אנחנו נדע היטב להגן על עצמנו. אנחנו מושיטים יד למי משכנינו החפצים בשלום ונמשיך לבנות את יישוביה ועריה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully